سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.
نسخه چاپی 
زندگی سردار هور روی آنتن شبکه یک
پخش فیلم سرداری که صدام برای سرش جایزه تعیین کرد

خبرگزاری فارس: فیلم تلویزیونی «شناسایی» با موضوع زندگی سردار علی هاشمی - سردار هور - از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

خبرگزاری فارس: پخش فیلم سرداری که صدام برای سرش جایزه تعیین کرد

 

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس، تله‌فیلم «شناسایی» در گروه حماسه و دفاع شبکه یک ساخته شده و روایت سه روز آخر زندگی شهید هاشمی و شهادت او در دشت هور هویزه است.

«علی هاشمی» سردار دشت آزادگان خوزستان بود که صدام حسین برای سرش جایزه تعیین کرده بود و فرماندهان عراقی 5 سال برای به شهادت رساندن او نقشه می‌کشیدند.

این فیلم به‌زودی از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

رهام تدریسی، سیامک اطلسی، عبدالرسول بهارانگیز، علی جلیلی باله، ایوب آزاداندیش و ... از بازیگران تله فیلم شناسایی هستند که تهیه کنندگی و کارگردانی آن را علی کیهانی برعهده داشته است.

دیگر دست اندرکاران شناسایی نیز عبارتند از: مدیر صدابرداری: جعفر خوشخو، مدیر تولید و طراح صحنه و مجری طرح: مهدی کیهانی، جلوه‌های ویژه:محسن راستگو، دستیار کارگردان:مجتبی قاسمی، برنامه‌ریز: سجاد کریمی، کارمند تولید: علی‌اصغر کیهانی، فیلمنامه:شورای نویسندگان، تدوین بهروز شکوری، مدیر فیلمبرداری: رسول تنهایی، فیلمبرداران: قدرت الله سیدان، رسول رفیع زاده.






تاریخ : دوشنبه 91/4/5 | 3:34 عصر | نویسنده : علی | نظرات ()
 
برشی از کتاب مقام معظم رهبری درباره امام سجاد(ع)
امام زین‌العابدین(ع) شیعه را در دشوار‌ترین دوران هدایت کرد

خبرگزاری فارس: رهبر معظم انقلاب در بخشی از کتاب «پژوهشی در زندگی امام سجاد(ع)» که در سال 1361 چاپ شده است، می‌نویسند: امام زین‌العابدین 34 یا 35 سال پس از شهادت امام حسین(ع) زنده ماند و سالم و پر نشاط ... شیعه را در دشوار‌ترین دوران هدایت کرد.

خبرگزاری فارس: امام زین‌العابدین(ع) شیعه را در دشوار‌ترین دوران هدایت کرد

 

به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه فارس،‌ در اسفند سال 1361 نشر جمهوری اسلامی کتابی 80 صفحه‌ای با عنوان «پژوهشی در زندگی امام سجاد(ع)» چاپ کرد که نویسنده این کتاب کسی نیست جز آیت‌الله العظمی سید علی حسینی خامنه‌ای.

مقام معظم رهبری در این کتاب به بررسی زندگانی امام سجاد(ع) از منظرهای گوناگون اشاره داشتند که بخشی از فرازهای این کتاب در پی می‌آید: 

ـ بیان و نگارش سیره امام سجاد(ع) بسی دشوار است، زیرا برخی از نویسندگان و مورخان، ذهن مردم را آشفته کرده و چنین القا کرده‌اند که آن امام بزرگوار(ع) در گوشه‌ای نشست و به عبادت پرداخت و کاری به سیاست نداشت!

-این مطلب از القاب و تعبیراتی که درباره آن بزرگ مرد الهی به کار می‌برند، پیداست، مثلاً می‌گویند «امام زین‌العابدین بیمار» در حالی که ایشان هم ـ مثل هر انسان دیگری ـ چند روزی در مدت عمرش مریض شد و این بیماری در محرم سال 61 هجری واقع شد تا آن جناب در واقعه عاشورا وظیفه دفاع و جهاد نداشته باشد، با این تدبیر الهی، 34 یا 35 سال پس از شهادت امام حسین(ع) زنده ماند و سالم و پر نشاط مسئولیت امامیت امت را بر عهده گرفت و شیعه را در دشوار‌ترین دوران هدایت کرد.

- زندگی امام سجاد(ع) بعد از عاشورا را می‌توان به دو بخش تقسیم کرد:

1-دوره حماسه‌ساز اسارت:

امام زین‌العابدین(ع) در دوره اول که دوره‌ای پر هیجان و عبرت‌‌انگیز، همانند قهرمانی بزرگ با گفتار و رفتارش حماسه آفرید و همچون یک انقلابی پر خروش، به دشمنان مقتدر خود در برابر همه پاسخ‌های دندان‌شکن پرخاشگرانه داد، در کوفه در مقابل عبید‌الله بن‌زیاد ـ آن وحشی خونخواری که از شمشیرش خون می‌ریخت و سرمست باده غرور بود، آنچنان سخن گفت که ابن‌ زیاد دستور داد: او را بکشید! و اگر دفاع جانانه حضرت زینب(ع) نبود و اینکه باید اینها را به عنوان اسیر به شام می‌بردند، به احتمال زیاد مرتکب قتل امام سجاد(ع) نیز می‌شدند.

در بازار کوفه، هم‌صدا و هم‌زمان با عمه‌اش زینب و با خواهرش سکینه سخنرانی کرد و مردم را به هیجان آورد و حقایق را آشکار ساخت، در شام، چه در مجلس یزید و چه در مسجد، در برابر انبوه جمعیت جنایت‌های دستگاه حاکم و حقانیت اهل بیت(ع) برای امامت و خلافت را روشن کرد و به مردم هشدار داد.

2-دوره بعد از اسارت:

دوره دوم که بسیار طولانی (بیش از سی‌سال) است، بنای امام سجاد(ع) بر تلاش‌های زیر بنایی و ملایم و حساب شده و آرام بود، این پرسیدنی است که: چرا امام سجاد(ع) در دوره اول، آنقدر انقلابی و پرخاشگرانه ظاهر شد و در دوره دم، نرم و آرام و ملایم و با تقیه؟

پاسخ آن است که: دوره بسیار کوتاه و سرنوشت‌ساز اول، فصلی استثنایی است که باید زمینه تلاش‌های آینده را برای حکومت الهی و اسلامی فراهم کند، امام سجاد(ع) باید آنچنان تند و برنده و تیز و صریح، مسائل را بیان کند که پیام اصلی «عاشورا» هرگز فراموش نشود و مردم بدانند که چرا امام حسین(ع) به شهادت رسید.

دوره بلند و سرنوشت‌ساز دوم، هنگامی آغاز شد که امام سجاد(ع) در مدینه به عنوان شهروندی محترم مشغول زندگی شد و کارش را از خانه پیامبر(ص) و حرم او آغاز کرد.

ـ اگر امام سجاد(ع) در آن شرایط قیام مسلحانه می‌کرد و آشکارا با بنی‌امیه به مبارزه می‌پرداخت، یقیناً ریشه شیعه کنده می‌شد و هیچ زمینه‌ای برای رشد مکتب اهل بیت(ع) و دستگاه امامت و ولایت در دوران بعد باقی نمی‌ماند، به همین دلیل، امام سجاد(ع) علناً قیامت مختار را تایید نکرد، بلکه در بعضی روایات آمده که آن بزرگوار، نسبت به مختار بدگویی کرد تا رابطه‌ای بین آنها احساس نشود. البته اگر مختار پیروز می‌شد، حکومت را به دست اهل بیت(ع) می‌داد، اما در صورت شکست، اگر بین امام سجاد(ع) و او رابطه واضحی وجود می‌داشت، یقیناً پیامد آن، امام سجاد(ع) و شیعیان مدینه را می‌گرفت و ریشه تشیع قطع می‌شد.

در واقع «حره» نیز، روش حکیمانه امام سجاد(ع) باعث شد که بلا از سر ایشان دفع شود و محور اصلی شیعه باقی بماند، البته روایاتی که در برخی از کتب ـ از جمله بحار‌الانوار ـ هست و حاکی از اظهار تذلل حضرت سجاد(ع) در نزد مسلم بن عقبه است، قطعاً کذب است، زیرا اولاً این روایات به هیچ سند صحیحی متکی نیست، ثانیاً روایات دیگری وجود دارد که آنها را از جهت مضمون تکذیب می‌کند، در هر حال شکی نیست که امام سجاد(ع) برخورد خصمانه‌ای با مسلم بن عقبه نکردند و گرنه حضرت به قتل می‌رسید و خسارت، جبران‌ناپذیر بود.

ـ بدون شک، هدف نهایی امام سجاد(ع)، ایجاد حکومت اسلامی بود، برای ایجاد حکومت اسلامی چند امر باید تأمین می‌شد:

1ـ باید اندیشه درست اسلامی که امامان اطهار(ع) حاملان واقعی آن هستند و مبنا و زیربنای حکومت اسلامی است، تدوین، تدریس و منتشر شود.

2ـ آشنا کردن مردم نسبت به حقانیت اهل بیت(ع) و مصادیق راستین اولی‌الامر و خلفاء‌‌الله که حکومت اسلامی باید به وسیله آنان اقامه شود.

3ـ باید تشکیلات منسجم و شایسته‌ای از شیعیان تشکیل شود تا زمینه تشکیل حکومت اسلامی فراهم شود.

همه موضع‌گیری‌ها، روایات، موعظه‌ها، نامه‌ها و خلاصه تمامی عملکرد امام سجاد(ع) در طول زندگی برای تحقق این سه امر بود و این سه، برای آن بود که «حکومت اسلامی» ایجاد شود، البته امام سجاد(ع) در فکر آن نبودند که در زمان خودشان حکومت اسلامی ایجاد کنند، زیرا امکان نداشت، بلکه برای آینده تلاش می‌کرد.

برای هر کدام از این سه امر، مشکلات فراوانی وجود داشت:

الف ـ اندیشه اصیل اسلامی تحریف شده و اندیشه جاهلی حاکم و غالب شده بود.

ب ـ تبلیغات اموی بر ضد اهل بیت(ع) چنان گسترش یافته بود که مردم حتی در نمازها، به سب و لعن اهل بیت(ع) می‌پرداختند.

ج ـ تشکیلات شیعه بر اثر اختناق و ارعاب و فقر و فشار اقتصادی و فرهنگی و سیاسی، متلاشی شده، نیروهای کادر شیعه به شهادت رسیده بودند.

ـ اظهارات و روایات صادر از ائمه (ع) بهترین منبع و مدرک برای شناخت زندگی آنها است، به شرط آنکه هدف و مقصد کلی و خط مشی اصلی آنها را بشناسیم، امام سجاد(ع) چون در دوران اختناق زندگی می‌کردند و نمی‌توانستند مفاهیم مورد نظرشان را آشکار و صریح بیان کرد، از دو روش استفاده می‌کردند:

1- روش دعا که در صحیفه سجادیه متجلی است.

2- روش موعظه که در غالب بیانات و روایات امام سجاد(ع) متبلور است. با این دو روش حکیمانه، ایدئولوژی و اندیشه‌های درست را به بهترین شکل منتقل می‌کردند.

- «صحیفه سجادیه» مجموعه‌ای از ادعیه است، درباره همه موضوعاتی که انسان در یک زندگی بیدار و هوشمندانه باید به آن توجه کند، امام (ع) به زبان «دعا»، انگیزه‌های یک زندگی اسلامی را در ذهن مردم بیدار و زنده می‌کند تا «اصلاح جامعه» آغاز شود.

- رساله حقوق امام سجاد(ع) نامه بسیار مفصلی است، به اندازه یک کتاب که به یکی از دوستانشان نوشته‌اند و در آن حقوق افراد و اشخاص بر یکدیگر بیان شده است، در این رساله، علاوه بر حقوق الهی و اعضاء و جوارح و همسایه و خانواده، حقوق متقابل مردم و حاکم اسلامی نیز بدون ایجاد تنش و به صورت آرام و بدون ذکر مبارزه برای ایجاد حکومت اسلامی در آینده، بیان شده است، در واقع این رساله برای آن تألیف شده است که اگر در آینده حکومت اسلامی مورد نظر امام سجاد(ع) تشکیل شد، مناسبات و روابط و حقوق متقابل مردم و حاکم اسلامی، قبلاً در ذهن مسلمانان شکل گرفته و معلوم شده باشد.






تاریخ : دوشنبه 91/4/5 | 3:31 عصر | نویسنده : علی | نظرات ()
 
هشدار دبیر حزب مؤتلفه خراسان جنوبی
نشانه‌های جریان انحرافی در خراسان جنوبی وجود دارد

خبرگزاری فارس:‌ دبیر حزب مؤتلفه اسلامی خراسان جنوبی گفت: در استان نشانه‌هایی از جریان انحرافی سیاسی و اقتصادی وجود دارد و مسئولان و مردم باید هوشیار باشند.

خبرگزاری فارس: نشانه‌های جریان انحرافی در خراسان جنوبی وجود دارد

 

حجت‌الاسلام محمدعلی تابعی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند، در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا در استان جریان انحرافی وجود دارد، اظهار کرد:‌ با توجه به تازه تأسیس بودن استان هیچ شکی در اینکه جریان انحرافی در استان وجود دارد، نیست.

وی منظور از وجود جریان انحرافی در خراسان جنوبی را جریان‌هایی از قبیل حضور عرفان‌های کاذب، وهابیت و بابیت دانست.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی خراسان جنوبی حرکت جریان انحرافی در کشور را با چراغ خاموش دانست و افزود: در یک سال گذشته جریان انحرافی در کشور چراغ خاموش حرکت می‌کند و هر کس که در دید آن‌ها باشد دچار انحراف می‌شود.

تابعی مطرح شدن برخی از دیدگاه‌ها در کشور را نشان از وجود جریان انحرافی دانست و تصریح کرد: وقتی در مقابل اسلام، ایران مطرح می‌شود این نشان از انحراف بوده و باید بیشتر به این نکته توجه داشت.

وی ادامه داد: کسانی که فرهنگ ایرانی را مقابل فرهنگ اسلامی مطرح می کنند فرهنگ جریان انحرافی را گسترش داده و درصدد ضربه زدن به اسلام هستند.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی خراسان جنوبی افزود: بسیاری از ویژگی‌های فرهنگ ایرانی است که اسلام آن را تأیید می‌کند و بسیاری از ویژگی‌ها را اسلام رد می‌کند و این دیدگاه خطرناک را شهید مطهری احساس و کتابی را در همین مورد به عنوان خدمات متقابل اسلام و ایران می‌نویسد.

تابعی با اشاره به اینکه وجود مولوی، حافظ و سعدی نشان از فرهنگ ایرانی نیست، گفت: اگر شخصیت‌هایی همانند مولوی و حافظ در ایران توانسته‌اند رشد کنند همه در عرصه و بستر اسلام بوده است و باید کسانی که فرهنگ ایرانی را مطرح می‌کنند به این نکته توجه داشته باشند.

وی یکی از دلایل فساد اقتصادی را داشتن اختیارات زیاد مسئولان دانست و گفت: وقتی به راحتی مسئولانی می‌توانند مبلغی بالا را با اختیارات خود جابه جا کنند و در پروژه‌های مختلف هزینه کنند این بسیار خطرناک است که باید مورد توجه قرار گیرد.

دبیر حزب مؤتلفه خراسان جنوبی عدم توجه به فرامین رهبری در مقاطع مختلف را از دیگر دلایل فساد اقتصادی دانست و افزود: رهبری در سال‌های گذشته این امر مهم را تذکر دادند اما کسی گوش نداد.

*فضای رسانه‌ای خراسان جنوبی فراگیر نیست

تابعی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه رسانه‌ها و مطبوعات استان را چگونه ارزیابی می کنید، گفت: فضای رسانه‌ای در خراسان جنوبی بسته است و این قشر به صورت جدی در استان فعالیت نمی‌کنند.

وی ادامه داد: رسانه‌ها و مطبوعات استان باید در موارد حساس اطلاع‌رسانی کامل را داشته باشند و در جایی که نیاز به نقد منصفانه است نقد کنند و در جایی که نیاز به معرفی پیشرفت استان بوده به صورت دقیق و شفاف اطلاع‌رسانی کنند.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه مطبوعات باید به مسائل فرهنگی، اجتماعی و سیاسی استان بیشتر توجه کنند، افزود: فضای رسانه‌ای و مطبوعاتی خراسان جنوبی فقط اطلاع‌رسانی صرف است و نقد و تحلیل در رسانه‌های استان کمتر دیده می‌شود.

تابعی ارتباط رسانه‌ها با نخبگان و دلسوزان انقلاب در خراسان جنوبی را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: باید رسانه‌ها ارتباط خود را با نخبگان حوزوی و دانشگاهی بیشتر کنند و با دیدگاه آن‌ها به مشکلات و مسائل استان رسیدگی کنند.






تاریخ : دوشنبه 91/4/5 | 3:31 عصر | نویسنده : علی | نظرات ()
 
«اکبر عبدی» در نقش روحانی جدیدترین فیلم کارگردان اخراجی‌ها+‌عکس

خبرگزاری فارس: «اکبر عبدی» بازیگر نقش روحانی فیلم سینمایی «رسوایی» به کارگردانی مسعود ده‌نمکی شد.

خبرگزاری فارس: «اکبر عبدی» در نقش روحانی جدیدترین فیلم کارگردان اخراجی‌ها+‌عکس

 

به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، «اکبر عبدی» بازیگر نقش روحانی فیلم سینمایی «رسوایی» به کارگردانی مسعود ده‌نمکی شد.

عبدی فردا جلوی دوربین می‌رود.

 

 

 

تست گریم بازیگر نقش روحانی روی بازیگرهای زیادی ازجمله حسام نواب صفوی، علی دهکردی، محمد صادقی و ... انجام شد اما درنهایت اکبر عبدی به عنوان بازیگر این نقش انتخاب شد.

ده‌نمکی در این باره گفت: به قول آقای عبد‌الله اسکندری، «اکبر عبدی» سر صحنه فیلم «مادر» علی‌رغم انتظار آقای «علی حاتمی» توانست نقشی متفاوت ایفا کند.

وی افزود: سه سال پیش که طرح «رسوایی» را برای عبدی تعریف کردم برایم این نقش را اتود زد ولی دو دل بود؛ تا اینکه تست گریمش جواب داد اما باز هم برای اینکه یک اتفاق خلق شود باید منتظر یک عبدی دیگر بود.






تاریخ : دوشنبه 91/4/5 | 3:29 عصر | نویسنده : علی | نظرات ()

فضیلت و اعمال مشترکه ماه شعبان

شعبان ماه بسیار شریفى است و به حضرت سید انبیاء صَلَّى اللهِ عَلِیهِ وَ آله منسوب است و آن حضرت این ماه را روزه مى‌گرفت و به ماه رمضان وصل مى‌کرد و مى‌فرمود شعبان، ماه من است هر که یک روز از ماه مرا روزه بگیرد بهشت برای او واجب می‌شود...

 
  

شعبان ماه بسیار شریفى است و به حضرت سید انبیاء صَلَّى اللهِ عَلِیهِ وَ آله منسوب است و آن حضرت این ماه را روزه مى‌گرفت و به ماه رمضان وصل مى‌کرد و مى‌فرمود شعبان، ماه من است هر که یک روز از ماه مرا روزه بگیرد بهشت برای او واجب می‌شود و از حضرت صادق علیه السلام روایت شده است که چون ماه شعبان فرا می‌رسید امام زین العابدین علیه السلام اصحاب خود را جمع مى‌نمود و مى‌فرمود اى اصحاب من مى‌دانید این چه ماهى است؟

 

این ماه شعبان است و حضرت رسول صلى الله علیه و آله مى‌فرمود شعبان ماه من است پس در این ماه براى جلب محبت پیغمبر خود و براى تقرّب به سوى پروردگار خود روزه بدارید. به حقّ آن خدایى که جان علىّ بن الحسین به دست قدرت اوست سوگند یاد مى‌کنم که از پدرم حسین بن على علیهماالسلام شنیدم که فرمود شنیدم از امیرالمؤمنین علیه السلام که هر که روزه بگیرد در ماه شعبان براى جلب محبّت پیغمبر خدا و تقرّب به سوى خدا؛ خداوند او را دوست می‌دارد و در روز قیامت کرامت خود را نصیب او می‌گرداند و بهشت را براى او واجب می‌کند.

شیخ از صفوان جمال روایت کرده که گفت :

حضرت صادق علیه السلام به من فرمود کسانى را که در اطراف تو هستند را بر روزه گرفتن در ماه شعبان ترغیب کن. گفتم فدایت شوم مگر در فضیلت آن چیزى هست؟ فرمود: بله همانا که رسول خدا صلى الله علیه و آله هر گاه هلال ماه شعبان را مى‌دید به مُنادیى امر مى‌فرمود که در مدینه ندا مى‌کرد: اى اهل مدینه من رسولم از جانب رسول خدا صلى الله علیه و آله به سوى شما.

ایشان مى‌فرماید آگاه باشید همانا شعبان ماه من است پس خدا رحمت کند کسى را که یارى کند مرا بر ماه من یعنى روزه در آن ماه روزه بگیرد.

سپس از حضرت صادق علیه السلام و ایشان از امیرالمؤمنین علیه السلام نقل کرد که مى‌فرمود:

از زمانى که شنیدم منادى رسول خدا صلى الله علیه و آله ندا کرد در ماه شعبان، ترک نشد از من روزه شعبان و ترک نخواهد شد از من تا مدتى که حیات دارم ان شاء الله تعالى.

سپس مى‌فرمود که روزه دو ماه شعبان و رمضان توبه و مغفرت از خدا است.

 

اعمال مشترکه ماه شعبان

1 - مناجات شعبانیه ، مناجات معروفى است و اهلش به خاطر آن با ماه شعبان ماءنوس شده و به همین جهت منتظر و مشتاق این ماه هستند. سزاوار است که این مناجات در تمام ماه خوانده شود.

2 - از اعمال مهم در این ماه ، روزه است ؛ به اندازه اى که با حال انسان مناسب باشد. امام صادق (علیه السلام ) فرمود:

((کسى که روز اول ماه را روزه بگیرد، حتما وارد بهشت مى شود و کسى که دو روز را روزه بگیرد، خداوند در هر شب و روزى (به چشم رحمت ) به او مى نگرد و در بهشت نیز به این نگاه ادامه مى دهد؛ کسى که سه روز روزه بگیرد، با خداوند در عرش و بهشت او دیدار مى کند.))

همچنین روایت شده که در هر روز پنجشنبه ماه شعبان آسمان‌ها را زینت مى‌کنند. پس ملائکه عرض مى‌کنند خداوندا بیامرز روزه‌داران این روز را و دعاى ایشان را مستجاب گردان و در روایت نبوى آمده است که هر که روز دوشنبه و پنجشنبه شعبان را روزه بگیرد حقّ‌تعالى بیست حاجت از حوائج دنیا و بیست حاجت از حاجت‌هاى آخرت او را برآورد.

3 - در هر روز از شعبان در هنگام ظهر و در شب نیمه آن صلوات هر روز شعبان که از امام سجاد علیه‌السلام روایت شده، خوانده شود که به شرح ذیل است :

اَللّهُمََّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ و َآلِ مُحَمَّدٍ شَجَرَةِ النُّبُوَّةِ وَ مَوْضِعِ الرِّسالَةِ وَ مُخْتَلَفِ الْمَلاَّئِکَةِ وَ مَعْدِنِ الْعِلْمِ وَ اَهْلِ بَیْتِ الْوَحْىِ. اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ و َآلِ مُحَمَّدٍ الْفُلْکِ الْجارِیَةِ فِى اللُّجَجِ الْغامِرَةِ یَامَنُ مَنْ رَکِبَها وَ یَغْرَقُ مَنْ تَرَکَهَا الْمُتَقَدِّمُ لَهُمْ مارِقٌ وَالْمُتَاَخِّرُ عَنْهُمْ زاهِقٌ وَاللاّزِمُ لَهُمْ لاحِقٌ.

اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ الْکَهْفِ الْحَصینِ وَ غِیاثِ الْمُضْطَرِّ الْمُسْتَکینِ وَ مَلْجَاءِ الْهارِبینَ وَ عِصْمَةِ الْمُعْتَصِمینَ. اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ صَلوةً کَثیرَةً تَکُونُ لَهُمْ رِضاً وَ لِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ اَداَّءً وَ قَضاَّءً بِحَوْلٍ مِنْکَ وَ قُوَّةٍ یا رَبَّ الْعالَمینَ.

اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ الطَّیِّبینَ الاْبْرارِ الاْخْیارِ الَّذینَ اَوْجَبْتَ حُقُوقَهُمْ وَ فَرَضْتَ طاعَتَهُمْ وَ وِلایَتَهُمْ. اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَاعْمُرْ قَلْبى بِطاعَتِکَ وَلا تُخْزِنى بِمَعْصِیَتِکَ وَارْزُقْنى مُواساةَ مَنْ قَتَّرْتَ عَلَیْهِ مِنْ رِزْقِکَ بِما وَسَّعْتَ عَلَىَّ مِنْ فَضْلِکَ وَ نَشَرْتَ عَلَىَّ مِنْ عَدْلِکَ وَ اَحْیَیْتَنى تَحْتَ ظِلِّکَ وَ هذا شَهْرُ نَبِیِّکَ سَیِّدِ رُسُلِکَ شَعْبانُ الَّذى حَفَفْتَهُ مِنْکَ بِالرَّحْمَةِ وَالرِّضْوانِ الَّذى کانَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَ آلِه وَ سَلَّمَ یَدْاَبُ فى صِیامِهِ وَ قِیامِهِ فى لَیالیهِ وَ اَیّامِهِ بُخُوعاً لَکَ فى اِکْرامِهِ وَاِعْظامِهِ اِلى مَحَلِّ حِمامِهِ.

اَللّهُمَّ فَاَعِنّا عَلَى الاِْسْتِنانِ بِسُنَّتِهِ فیهِ وَ نَیْلِ الشَّفاعَةِ لَدَیْهِ اَللّهُمَّ وَاجْعَلْهُ لى شَفیعاً مُشَفَّعاً وَ طَریقاً اِلَیْکَ مَهیَعاً وَاجْعَلْنى لَهُ مُتَّبِعاً حَتّى اَلْقاکَ یَوْمَ الْقِیمَةِ عَنّى راضِیاً وَ عَنْ ذُنُوبى غاضِیاً قَدْ اَوْجَبْتَ لى مِنْکَ الرَّحْمَةَ وَالرِّضْوانَ وَ اَنْزَلْتَنى دارَ الْقَرارِ وَ مَحَلَّ الاْخْیارِ .

 

4 - هر روز هفتاد مرتبه ذکر «اَسْتَغْفِرُاللهَ وَ اَسْئَلُهُ التَّوْبَةَ» گفته شود و همچنین در این ماه صلوات بسیار فرستاده شود .

5 - از اعمال مهم این ماه ، عمل کردن به روایت امیرالمؤ منین (علیه السلام ) است که فرمودند:

((در هر پنج شنبه از ماه شعبان ، آسمانها زینت شده و آنگاه فرشتگان عرض مى کنند: خداى ما! روزه داران شعبان را ببخش و بیامرز و دعایشان را اجابت فرما!))

بنابراین کسى که دو رکعت نماز به جا آورد که در هر رکعت سوره فاتحه را یک بار و توحید را صد بار بخواند و بعد از سلام دادن ، صد بار نیز صلوات بفرستد، خداوند تمام خواسته هاى دینى و دنیایى او را برآورده مى فرماید و کسى که یک روز از آن را روزه بگیرد، خداوند بدن او را بر آتش حرام مى کند.

6- هر روز هفتاد مرتبه ذکر « اَسْتَغْفِرُاللهَ الَّذى لا اِلهَ اِلاّ هُوَ الرَّحْمنُ الرَّحیمُ الْحَىُّ الْقَیّوُمُ وَ اَتُوبُ اِلَیْهِ» گفته شود. و در بعضى روایات "الْحَىُّ الْقَیُّومُ" پیش از "الرَّحْمنُ الرَّحیمُ" است و عمل به هر دو خوبست و از روایات استفاده مى‌شود که بهترین دعاها و ذکرها در این ماه استغفار است و هر کس هر روز در این ماه هفتاد مرتبه استغفار کند مثل آن است که هفتاد هزار مرتبه در ماه‌هاى دیگر استغفار کند.

7- صدقه دادن در این ماه اگرچه به اندازه نصف دانه خرمایى باشد، خوب است و خداوند بدن صدقه دهنده را بر آتش جهنم حرام می‌کند.

از حضرت صادق علیه السلام نقل شده است که آن حضرت در باب فضیلت روزه رجب فرمود چرا غافلید از روزه شعبان؟ راوى عرض کرد یابن رسول الله چه ثوابی دارد کسى که یک روز از شعبان را روزه بگیرد؟

حضرت فرمود به خدا قسم بهشت ثواب اوست.

عرض کرد یابن رسول الله بهترین اعمال در این ماه چیست؟ فرمود: صدقه دادن و استغفار . هر کس  در ماه شعبان صدقه دهد، خداوند آن صدقه را رشد دهد همچنان که یکى از شما شتر تازه متولد شده‌ای را تربیت مى‌کند تا آن که در روز قیامت به صدقه دهنده برسد در حالتى که به اندازه کوه اُحُد شده باشد.

8- در کل این ماه هزار بار ذکر « لا اِلهَ اِلا اللهُ وَلا نَعْبُدُ اِلاّ اِیّاهُ مُخْلِصینَ لَهُ الدّینَ وَ لَوُ کَرِهَ الْمُشْرِکُونَ » را که ثواب بسیار دارد؛ گفته شود.

از جمله آن که عبادت هزار ساله در نامه عملش نوشته شود.

 






تاریخ : شنبه 91/4/3 | 4:11 عصر | نویسنده : علی | نظرات ()
<      1   2   3   4   5   >>   >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • ارسلان قاسمی