سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.
 
گفتگوی تفصیلی فارس با سرلشکر ایزدی بمناسبت روز پاسدار
راهبرد ما تهدید در برابر تهدید است/اقدام نظامی اسراییل یعنی پایان این رژیم

خبرگزاری فارس: معاون ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: اگر دشمن برای نفت ما محدودیت ایجاد کند، ما می‌توانیم در مقابل این تهدید از قابلیت دیگری که داریم استفاده کنیم و در مقابل آن تهدیدی ایجاد کنیم.

خبرگزاری فارس: راهبرد ما تهدید در برابر تهدید است/اقدام نظامی اسراییل یعنی پایان این رژیم

 

سوم شعبان سالروز ولادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و روز پاسدار فرصتی شد تا پای گفتگوی یکی از پاسداران انقلاب اسلامی بنشینیم که سالهای زیادی از عمر خود را در مناطق عملیاتی غرب و جنوب در ایام دفاع مقدس و در کنار فرماندهان شهیدی چون حسن باقری، نورعلی شوشتری، احمد متوسلیان مهدی باکری، محمد بروجردی و ... گذرانده است و در سالهای پس از جنگ نیز باز در همان کسوت پاسداری در مناصب مختلفی مانند فرماندهی نیروی زمینی سپاه پاسداران به دفاع از انقلاب پرداخت.

متن زیر که در آن سعی شده به مطالبی نظیر اهمیت تشکیل نهاد سپاه پاسداران انقلاب در روزهای ابتدایی انقلاب، عملکرد سپاه پاسداران در طول سه دهه اخیر، توان رزمی نیروهای مسلح در مقابله با هرگونه تهدید احتمالی، انقلابی های اسلامی در منطقه، اوضاع سوریه و تبیین استراتژی "تهدید در برابر تهدید" پرداخته شده است، گفتگوی گروه امنیتی دفاعی خبرگزاری فارس است با سردار سرلشکر مصطفی ایزدی که امروز در یکی از مهمترین مسئولیت های خود یعنی معاونت راهبردی و اشراف فرماندهی کل قوا در ستاد کل نیروهای مسلح مشغول به خدمت است.

***

* سپاه پاسداران؛ ضرورتی در بطن انقلاب

سرلشکر مصطفی در ابتدای این گفتگو با اشاره به اهمیت شکل گیری نهاد سپاه پاسداران در اولین روزهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی، با بیان اینکه بدون شک نهاد مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را باید منبعث از نفس قدسی حضرت امام (ره) بدانیم، گفت: سپاه اساسا بر معنویت، ‌عبادت و تقوا بنیان گذاشته شده است و رمز موفقیت سپاه نیز همین است و تا وقتی که به این ریسمان الهی و اصول توحیدی مومن و پایدار باشد، سیر حرکت متعالی و اثربخش خودش را خواهد داشت.

ایزدی با بیان اینکه سپاه یک ضرورت در بطن انقلاب الهی اسلامی است، ادامه داد: اگر نهضت‌ها و حرکت‌ها و جنبش‌های اجتماعی را مطالعه کنیم، می‌بینیم که در تمام اجتماعات، وقتی نهضتی و انقلابی به وجود آمده بر اساس نیازمندی‌های خود، نهادهای مورد نیازش را به شکل می دهد و حضرت امام (ره) نیز با نگاه بلندی که داشتند و زمینه‌هایی که در فرزندان جمهوری اسلامی می‌دیدند، نهادی را تاسیس کردند که به تعبیر خودشان پاسدار ارزش‌های الهی انقلاب است.

سردار سرلشکر مصطفی ایزدی معاون ستاد کل نیروهای مسلح

* تعبیر رهبری درخصوص اهمیت شکل گیری سپاه

معاون ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد:‌ رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نیز فرموده‌اند که "اگر ما امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را نمی‌داشتیم، باید آن را به وجود می‌آوردیم." این سپاه یک ضرورت انقلاب است و هویت سپاه هم به پاسداران موجود در آن است.

ایزدی با اشاره به سیر حرکت انقلاب اسلامی در طول این سی و سه سال، تصریح کرد: نگاهی به مقاطع مختلف این مسیر نشان می دهد که انقلاب به چنین نهادی که طبق قانون اساسی، وظیفه پاسداری از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن را بر عهده دارد، نیاز داشته و خواهد داشت.

وی افزود: خدا را شکر می‌کنیم که مقدر شد لباس سبز سپاه را بر تن کنیم و در صحنه‌های انقلاب اسلامی با افتخار تحت پرچم ولایت فقیه که یک هدیه الهی است در کنار شهیدان محمد بروجردی، حسن باقری و همچنین عباس بابایی و صیاد شیرازی خدمت کنیم و درست است که برخی از این افراد در ارتش بودند ولی در حقیقت باید آنها را پاسداران واقعی انقلاب دانست.

* آمریکا به حوادث تهران امید بسته بود

معاون ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: وقتی به تاریخ خونبار این نهاد مقدس نگاه می‌کنیم، می‌بینیم در ابتدای انقلاب در همین تهران شرایطی وجود داشت که استکبار جهانی به آن امید بسته بود تا بتواند نظام را کاملا دچار چالش کرده و انفجارات، ترورها و بمب گذاری‌هایی در نقاط حساس مرکزیت نظام انجام بدهد ولی حضور بسیار کارساز و مؤثر سپاه باعث شد نظام در مرکزیت خود تثبیت شود.

* سپاه محبوبترین نهاد در دل مردم کردستان است

ایزدی در ادامه با اشاره به تحرکات گروهک های ضدانقلاب در برخی نقاط کشور در سالهای ابتدای انقلاب، خاطرنشان کرد: این تحرکات دشمن در نقاط مرزی بحران‌های منطقه‌ای برای نظام به وجود می‌آورد که سپاه در آن مقاطع نیز به خوبی وارد عمل شد و با اقدامات بسیار متین و مبتنی بر ارزش‌های انقلاب اسلامی، خود را به محبوب‌ترین نهاد در بین مردم کردستان تبدیل کرد.

وی علت این محبوبیت را جانفشانی پاسداران برای مردم این منطقه عنوان کرد و افزود: پاسداران حاضر بودند شهید و مجروح شوند اما مردم آسیبی نبینند و مردم هم این جانفشانی‌ها را از نزدیک مشاهده می کردند.

ایزدی همچنین تاکید کرد: توطئه بزرگی که دشمنان در مناطق مرزی مثل کردستان، آذربایجان، کرمانشاه، خوزستان، گنبد، سیستان و بلوچستان و ... درست کرده بودند، توسط پاسداران خنثی شد.

گفتگوی اختصاصی فارس با سرلشکر ایزدی معاون ستاد کل نیروهای مسلح

* اسارت هزاران نفر از اتباع بیگانه در دفاع مقدس

فرمانده اسبق نیروی زمینی سپاه در ادامه این گفتگو به ایام 8 سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: این دوران که نهاد مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کنار ارتش و نیروهای انتظامی و عشایر به دفاع از کشور پرداختند را باید یکی از ارزشمندترین مقاطع تاریخ انقلاب بدانیم.

ایزدی با بیان اینکه جنگ ما مرحله به مرحله پیچیده‌تر می شد، خاطرنشان کرد: در ابتدا شاهد پشتیبانی‌های مالی و اطلاعاتی استکبار جهانی و ارتجاع منطقه از رژیم بعث عراق بودیم ولی به تدریج اوضاع طوری شد که خود آنها مستقیما وارد جنگ شدند به نحوی که ما هزاران اسیر از کشورهای دیگر داشتیم که در جبهه‌ها علیه انقلاب اسلامی می‌جنگیدند.

وی افزود: این کشورها همچنین به سرعت یگان‌های رزمی و زرهی صدام را توسعه دادند و در مقابل همه توطئه‌ها، این سپاه پاسداران بود که خودش را به صورت بالنده مرحله به مرحله آماده می‌کرد و عملیات‌ها را با موفقیت پشت سر می‌گذاشت.

* شگفتی فرمانده ارتش پاکستان از عملیات والفجر8

این فرمانده ایام دفاع مقدس با ذکر خاطره ای از عملکرد رزمندگان اسلام در جبهه های حق علیه باطل اظهار داشت: یادم هست بعد از دوران دفاع مقدس فرمانده نیروی زمینی ارتش پاکستان مهمان ما بود. وقتی او را به منطقه عملیاتی والفجر 8 بردیم، زمانی که در جریان عملیات رزمندگان ما قرار گرفت، نمی‌توانست از آنجا دل بکند؛ همانطور آنجا ایستاده بود و عظمت منطقه را ملاحظه می‌کرد.

سردار سرلشکر مصطفی ایزدی معاون ستاد کل نیروهای مسلح

 * شبی که سپاه خواب را از چشم رهبران جهان گرفت

ایزدی ادامه داد: شکستن دژ شلمچه به دست رزمندگان اسلام و نیز اجرای عملیاتهای کربلای 4 و 5 توسط نیروی زمینی که ستون فقرات سپاه را تشکیل می داد، به هیچ وجه برای رهبران جهان باورپذیر نبود.

وی تصریح کرد: بنا بر گفته خود این افراد، بسیاری از رهبران کشورهای دیگر آن شب را تا صبح نخوابیدند چراکه رزمندگان اسلام به سمت دروازه‌های بصره یورش برده بودند و حتی رئیس جمهور اتحاد جماهیر شوروی در آن روز گفته بود که نیروی زمینی سپاه قدرتمندترین نیروی زمینی منطقه است.

* تاثیر تفکرات امام(ره) در جنگ بوسنی

وی با بیان اینکه اقدامات پاسداران و بسیجیان منبعث از انفاس قدسی حضرت امام(ره) در مناطق مختلف همیشه الهام بخش بوده و در دیگر مکانها، انسانها را به حرکت واداشته است، به ذکر نمونه ای در جنگ بوسنی و هرزگوین پرداخت و گفت: بنده برای مدتی در بوسنی بودم. در منطقه ای که مسلمانان در آنجا محاصره بودند،‌ دکتری را دیدم که اسلحه به دوشش انداخته بود و دفاع می‌کند. از او سؤال می‌کردم که چه انگیزه‌ای تو را به اینجا کشانده؟ پاسخ داد من از امام‌خمینی (ره) الهام گرفته‌ام.

گفتگوی اختصاصی فارس با سرلشکر ایزدی معاون ستاد کل نیروهای مسلح

 * امروز در فضای وسیعی از تهدیدات با دشمن می جنگیم

معاون ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه روند رو به رشد سپاه بعد از دفاع مقدس تعطیل نشد، ادامه داد:‌ سپاه به عنوان پاسدار ارزش‌های انقلاب اسلامی مراقب است که در چه جایی نیاز است رسالت خودش را انجام دهد چراکه امروز بحث مقابله با تهدیدات علیه انقلاب اسلامی طیف وسیعی را پیدا کرده است.

ایزدی تصریح کرد: زمانی بود که ما با قدرت سخت دشمن مواجه بودیم ولی آنها در تمام این صحنه‌ها شکست سختی خوردند و این شکست باعث تضمین درازمدت امنیتی برای ما بود اما این طور نیست که دشمن از توطئه‌های خودش دست بردارد. آنها هیچگاه نظام مبتنی بر توحید و عدالت و قرآن را برنمی‌تابند.

وی تاکید کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرموده‌اند، انرژی هسته ای برای دشمن مسئله نیست، آنها به دنبال مقابله با تمامیت نظام اسلامی هستند.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح افزود: امروز طیف‌های متعدد قدرت دشمن توسعه پیدا کرده است و اگر در ابتدا سعی داشتند با انجام اقداماتی نظیر کودتا و تنش‌های داخلی توسط منافقین امنیت ما را مخدوش کنند، این روند امروز هم ادامه دارد و آنها از امکانات مختلف از جمله فضای مجازی، ‌ماهواره‌ها و فضای سایبری برای این هدف خود استفاده می‌کنند.

* سپاه آماده مقابله با تهدیدات نوین علیه انقلاب باشد

ایزدی با بیان اینکه امروز فضای تهدیدات دشمن فضای وسیعی از قدرت سخت و نرم را در بر گرفته است، گفت: دشمن برای ضربه زدن به نظام اسلامی از یک قدرت هوشمند بهره می‌گیرد و سپاه که وظیفه پاسداری از انقلاب و ارزش‌های آن را دارد، باید در تمام این عرصه‌ها خودش را آماده کند.

وی با بیان اینکه پاسداران هویت ارزشی انقلاب باید با بصیرت کار خود را انجام دهند، گفت: امروز بصیرت این است که توجه داشته باشیم دشمن از تمام ابزار و امکانات خود علیه ما استفاده می‌کند و باید ببینیم در کدام عرصه این ابزارها خودش را نشان می‌دهد تا بتوانیم با آن مقابله کنیم.

 * انقلاب مردم ایران مقدمه بیداری اسلامی در منطقه بود

معاون ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه این گفتگو به موضوع بیداری اسلامی در منطقه خاورمیانه و تاثیرات انقلاب اسلامی ایران بر آن اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی به تعبیر حضرت امام(ره) انفجار نور بود و مقدمه‌ای شد بر انفجارات عظیم در منطقه که ما الان این را می‌بینیم.

ایزدی، انقلاب اسلامی ایران را مشعل روشنی بخش برای راه مسلمانان و مستضعفین جهان عنوان کرد و افزود: از آنجاییکه ماهیت این انقلاب، فرهنگی است، بنابراین گستره آن تنها محدود به برد نظامی یا محصور در مرزهای جغرافیایی نیست. این انقلاب امروز پیام خود را تا قلب اروپا و آمریکا رسانده است و آنچه که در این مسیر موجب شد تا استکبار جهانی از آن احساس خطر می‌کند، پیام انقلاب است.

وی تصریح کرد: برای همین است که دنیای استکبار تمامی توان و امکانات خود را برای مقابله با انقلاب اسامی به کار گرفته است.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: اسناد کامل و متقنی وجود دارد که بخشی از آن در تسخیر لانه جاسوسی به دست آمد و نشان داد آنها چه توطئه‌هایی برای مقابله با این نظام انجام دادند تا انقلاب را در نطفه خفه کنند.

* آمریکا از رهبری جهان، به تلاش برای مدیریت حوادث رسیده است

ایزدی با بیان اینکه امروز در منطقه خاورمیانه شاهد تحقق تفکرات و تعابیر حضرت امام(ره)هستیم، به انقلاب مردم مسلمان مصر اشاره کرد و گفت: زمانی که مردم مصر قیام می‌کنند و شعارها و نمادهای این انقلاب، همان شعارها و نمادهای انقلاب اسلامی است و منشا حرکت‌شان نماز جمعه است، این نشان می‌دهد که ریشه انقلاب مصر همان ریشه انقلاب ایران است که این نمادها را به دنبال دارد.

وی با تاکید بر اینکه اتفاقات و حوادث امروز خاورمیانه خیلی جلوتر از ترفندهای استکبار جهانی است، خاطرنشان کرد: زمانی بود که امپریالیسم آمریکا جهان را رهبری می‌کرد اما امروز تلاش می‌کند که آن را مدیریت کند.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح افزود: ‌ما امروز مسیر درخشانی را در پیش داریم و باید توجه داشته باشیم که با نگاه به آینده، رسالت خود را به خوبی انجام دهیم و از فرصت‌ها به نحو مطلوب استفاده کنیم. به خصوص الان که شرایط جدیدی در منطقه ایجاد شده است.

* تمام کشورهای خلیج فارس پایگاه آمریکا شده‌اند

ایزدی درخصوص حضور نیروهای نظامی کشورهای فرامنطقه ای خصوصا امریکا در اطراف ایران و خلیج فارس، این حضور را یک حضور عکس العملی ارزیابی و تصریح کرد: بعد از پایان جنگ که ما در طول 300 سال گذشته یک پیروزی بزرگی را در برابر تهاجم دشمن خارجی به دست آوردیم، دشمن متوقف نشد و تلاش کرد دامنه توسعه نفوذ انقلاب اسلامی را محدود کند.

وی، سرمایه‌گذاری‌ در عراق، افغانستان و ایجاد زرادخانه‌ در جنوب خلیج فارس را در همین راستا عنوان کرد و گفت: امروز تمام کشورهای خلیج فارس پایگاه‌های امپریالیسم آمریکا شده است هرچند ما معتقدیم این توان نظامی آنها از خانه عنکبوت هم سست تر است.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: ما در مراحل مختلف انقلاب اسلامی دیده‌ایم که در جنگ‌ها و عملیات‌های مختلف با تعداد کم بر دشمن پیروز شدیم. توان و پتانسیل رزمندگان جمهوری اسلامی که متکی به خدا و با انگیزه الهی هستند، بسیار زیاد است و حضور دشمنان در منطقه نمی‌تواند در مقابل این پتانسیل عظیم کارساز شود.

* جمهوری اسلامی بواسطه عملکرد سپاه دست برتر منطقه را در اختیار دارد

ایزدی اظهار داشت: امروز نیروی زمینی، هوا فضا، توان موشکی و نیروی دریایی سپاه پشت استکبار جهانی را به لرزه درآوردند و همچنین توانمندی‌های سپاه در صحنه‌های دیگر جمهوری اسلامی را دست برتر در منطقه قرار داده است.

* اتفاقات عظیمی در منطقه در حال رخ دادن است

وی تاکید کرد: البته بدیهی است که ما باید همانطور که در مراحل قبلی هوشیار بودیم، امروز هم هوشیار باشیم و تدبیر به خرج دهیم. به لطف خدا مسیر ما مسیر نصرت و پیروزی است.

 معاون ستاد کل نیروهای مسلح یادآور شد: باید بدانیم حوادث منطقه روند طبیعی و پلکانی ندارد و اتفاقات عظیمی در منطقه در حال رخ دادن است.

 * جریانات استکباری نباید در مسایل سوریه حضور داشته باشند

ایزدی در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با فارس به موضوع حوادث کشور سوریه پرداخت و گفت: جریانی در منطقه و کشورهایی مثل تونس، مصر، لیبی، بحرین، یمن و... آغاز شده که یک خیزش مردمی است و جمهوری اسلامی ایران نیز نظامی است که یکی از شاخصه های آن را ظلم ستیزی تشکیل می دهد.

وی تاکید کرد: از طرف دیگر جمهوری اسلامی به دنبال این است که ارزش‌های متعالی که تضمین کننده رستگاری و توسعه ملت‌هاست را حاکم کند. بنابر این اگر در جایی سیستم‌های جاسوسی غربی (سیا، MI6 و ...) به روی صحنه بیاید، باید برای ما هشدار باشد.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: موضع جمهوری اسلامی در مقابل درقبال انقلابهای مصر، لیبی، تونس و دیگر کشورها مثل بحرین به همین صورت است و در رابطه با سوریه هم موضع جمهوری اسلامی این است که جریانات استکباری که به دنبال این هستند تا قطبی که در مقابل این ظلم ایستاده را تضعیف کند، نباشد.

ایزدی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی از اصلاحاتی که در داخل سوریه توسط خود مردم انجام شود و برآورده کردن انتظارات مردم حمایت می‌کند و ما امیدواریم مردم سوریه با بصیرتی که دارند، به توطئه‌های دشمن که می‌خواهند حرکت اصیل آنها را مخدوش کنند، توجه کنند و با یک روند منطقی به اهدافی که دارند برسند.

* حمایت از مردم مظلوم فلسطین از مبانی انقلاب است

معاون ستاد کل نیروهای مسلح درخصوص استراتژی انقلاب اسلامی در موضوع فلسطین با بیان اینکه نگاه ما نگاه انقلاب اسلامی است،‌ گفت:‌ امام خامنه‌ای فرمودند که جمهوری اسلامی در رابطه با حمایت از مردم مظلوم فلسطین در صحنه هستیم و کاری که لازم باشد انجام می‌دهد.

ایزدی با تاکید بر نقش نیروهای انقلاب در شکل گیری مقاومت در منطقه، این مقاومت را مانند شعله مقدس و فروزانی دانست که  که گرمای آن، انسان‌های طالب حقیقت و ضدظلم را به حرکت درآورده است.

وی همچنین دفاع از مظلوم را یکی از اصول مهم انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: ما شریک غم تمامی مظلومان جهان هستیم و موضع ما در خصوص فلسطین نیز موضع دفاع از حق است و این مبنای کار ماست.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: پیروزی حزب‌الله در جنگ 33 روزه و پیروزی مردم فلسطین در جنگ غزه، همه از برکات انقلاب اسلامی و هدیه خداوند بود و اینها نشانه ایستادگی است.

* اقدام اسراییل علیه ایران، پایان این رژیم را رقم خواهد زد

ایزدی در ادامه به تهدیدات گاه و بی گاه رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: یک گروه کوچک در گستره جهان اسلام به نام "حزب‌الله" بر اساس ارزش‌های انقلاب اسلامی شکل گرفت که اگر رزمندگان حزب‌الله را از نزدیک ببینیم مانند بسیجیان ما هستند.

وی ادامه داد: این گروه کوچک توانست در جنگ 33 روزه، قدرت نظامی را که کشورهای عربی نتوانستند در مقابل آن پیشرفتی داشته باشند، شکست دهد.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: حال انقلاب اسلامی دارای پتانسیل بالایی است و اگر رژیم صهیونیستی بخواهد علیه ما اقدامی کند، پایان کار خودش را رقم خواهد زد و بدون شک آنها نمی توانند هیچ خدشه ای به این انقلاب و نظام وارد کنند.

ایزدی تصریح کرد:‌ از طرف دیگر ما نه تنها از منظر نظامی پیشرفت های چشمگیری داشتیم، بلکه با گذشت بیش از دو دهه از پایان دفاع مقدس، وقتی در میان بسیجیان حضور می یابیم، همان روحیه ایثار و شهادت طلبی دوران دفاع مقدس را با تمام وجود احساس می‌کنیم.

* توان برتر ایران در آبهای آزاد/وضعت خوب موشکی در منطقه

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح ما در خلیج فارس، دریای عمان و آب‌های آزاد توان بالایی دارند و از نظر قدرت موشکی نیز وضعیت بسیار خوبی داریم، گفت: ما علاوه بر توانمندی‌های نظامی توانمندی‌های دیگری داریم و امکاناتی که جمهوری اسلامی دارد، امکانات بالایی است و قابل قیاس با رژیم جعلی صهیونیستی نیست.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح همچنین اظهار داشت: اگر آنها در یک معادله منطقی بخواهند عمل کنند، این تهدیدات یک جنگ روانی است و اگر هم بخواهند خلاف منطق عمل کنند، حتما آنها هستند که شکست می‌خورند.

* تهدید را با تهدید پاسخ خواهیم داد

ایزدی با اشاره به موقعیت منطقه‌ای و ژئواستراتژیک بسیار ارزشمند جمهوری اسلامی ایران در منطقه گفت: برای مثال حضور جزایر فراوان در خلیج فارس، قابلیت‌های خوبی برای ما ایجاد کرده است تا جمهوری اسلامی ایران نیروی برتر دفاعی در منطقه باشد.

وی با تاکید بر اینکه ما به دنبال دفاع از میهن و دستاوردهای انقلاب هستیم،‌ تصریح کرد: ما قدرت این را داریم که این دفاع را در عمل هم نشان دهیم. جمهوری اسلامی از جهت توان بازدارندگی و اینکه بتواند تهدید را با تهدید پاسخ دهد، از وضعیت بسیار خوبی برخوردار است.

* از همه توان ملی برای پاسخ به تهدیدات استفاده می کنیم

معاون ستاد کل نیروهای مسلح در تبیین استراتژی "تهدید در برابر تهدید" که از سوی فرمانده معظم کل قوا بیان شد، اظهار داشت: در مجموعه حرکت نظامی روندی را طی می‌کنیم که این روند از ایجاد آمادگی تا مرحله جنگ تمام عیار را در بر می گیرد.

ایزدی با بیان اینکه تهدیدات دشمن تنها در فضای نظامی موضوعیت ندارد، افزود: زمانی جنگ‌ها تنها متکی بر پتانسیل‌های نظامی بودند ولی امروز این طور نیست. امروزه شرایطی ایجاد شده که راهبرد و تاکتیک به سرعت به هم نزدیک می‌شوند و همچنین اقدامات در حوزه‌های دیگر کاملا بر روی حوزه نظامی اثرگذار است و بالعکس.

وی در خصوص نحوه مقابله با تهدیدات دشمن نیز گفت: ما همه ارکان قدرت ملی‌مان را در نظر می‌گیریم و تمام پتانسیلی که از راهبرد تا تاکتیک داریم،‌ مورد توجه قرار دهیم و این یک تاکتیک است تا دشمن در هر موضوعی بخواهد برای ما تهدید ایجاد کند ما از همه قابلیت‌ها استفاده ‌کنیم.

* تهدیدات نفتی را با قابلیت‌های خاصی پاسخ خواهیم داد

معاون ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: اگر دشمن ما را تهدید کند از همه قابلیت‌ها برای پاسخ به آن تهدید استفاده می‌کنیم. به عنوان مثال اگر دشمن برای نفت ما محدودیت ایجاد کند، ما می‌توانیم در مقابل این تهدید از قابلیت دیگری که داریم استفاده کنیم و در مقابل آن تهدیدی ایجاد کنیم.

ایزدی تاکید کرد: ما در مقابل تهدید، از تهدید استفاده می‌کنیم و در مرحله عمل نیز با قدرت وارد خواهیم شد.

* جمهوری اسلامی قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای در سراسر دنیا دارد

معاون ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه ما قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای در سراسر دنیا داریم، تصریح کرد: مردم ما همانطور که حضرت امام (ره) فرمودند پیرو حق و عدالت هستند و جمهوری اسلامی هم در همین مذاکرات اخیر هسته‌ای حقانیت خود را نشان دادند و انفعال آنها نیز نمایان شد.

ایزدی افزود: افکار عمومی متوجه این مسایل هستند و ما از همین قابلیت‌هایمان در مقابل تهدیدات دشمن استفاده می‌کنیم.

* پیشرفت های علمی نیروهای مسلح ضامن دفاع مطلوب از کشور

وی در بخش پایانی گفتگوی خود با فارس به چشم انداز آینده نیروهای مسلح و پیشرفت های علمی و فناوری در این عرصه اشاره کرد و گفت: با توجه به آماری که از رتبه علمی کشورها داده شده، اگر به طور نسبی حساب کنیم، جمهوری اسلامی از لحاظ علمی پیشرفت بسیار زیادی داشته‌ و حتی می‌توانیم بگوییم رتبه اول را در اختیار دارد و این پیشرفتها با وجود تحریم‌های همه جانبه صورت گرفته است.

ایزدی ادامه داد: نیروهای مسلح نیز در مباحث علمی دستاوردهای زیادی ارائه کرده و این پیشرفت، آمادگی برای دفاع از کشور را رقم زده است.

وی با اشاره به بحث انگیزه و نیروی انسانی در نیروهای مسلح گفت: اگر به راهبرد 2020 ارتش آمریکا توجه کنیم یکی از موارد مورد توجه آنها، بحث نیروهای انسانی با انگیزه بالا است در حالی که ساختار حکومتی آنها و نگاه مکتبی‌شان اجازه نمی‌دهد نیروهای انسانی‌شان چنین انگیزه‌ای داشته باشند.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: ما هم از نظر پتانسیل‌های نظامی و هم توانمندی‌های تجهیزاتی، پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم و در همه عرصه‌ها با ابتکار، اقدامات مهمی انجام شده است و کاری کرده‌ایم که در یک نبرد ناهمگون از لحاظ نیروی انسانی متعهد و شهادت طلب، دست برتر را داشته باشیم.

ایزدی اظهار داشت: اگر ایستادگی کنیم انشاءالله این انقلاب را به انقلاب حضرت ولیعصر(عج) خواهیم رساند، به شرطی که این مسیر را بر اساس اصول اساسی حق و در پرتو ولایت به پیش ببریم.






تاریخ : شنبه 91/4/3 | 2:27 عصر | نویسنده : علی | نظرات ()
 
وزیر اطلاعات در نشست تخصصی حقوق بشر/2
جزوه کشف شده از جریان فتنه با ادبیات حزب توده نوشته شده بود

خبرگزاری فارس: جزوه کشف شده از یک عنصر مرتبط با فتنه را خدمت یکی از بزرگان فرستادیم. به من پیغام داد: ببینید که تدوین کننده این جزوه چه کسی بوده است چون ادبیات تدوین این جزوه ، ادبیات حزب توده است.

خبرگزاری فارس: جزوه کشف شده از جریان فتنه با ادبیات حزب توده نوشته شده بود

 

به گزارش خبرنگار قضایی فارس، حجت‌الاسلام حیدر مصلحی وزیر اطلاعات در ادامه سخنرانی خود در چهارمین نشست تخصصی حقوق بشر با عنوان حقوق بشر و امنیت ملی ضمن اظهار داشت: اهداف جنگ نرم علیه نظام اسلامی با حربه‌های حقوق بشری در دو شاخه اهداف داخلی و خارجی پی‌‌گیری می‌شود.

وی با بیان اینکه در بحث اهداف داخلی یکی از اهداف آنها حمایت از اپوزیسیون و جنبش برانداز است، گفت: تنها یک روز بعد از صدور قطعنامه حقوق بشر علیه ایران، کاترین اشتون خواستار آزادی بی‌قید و شرط سران فتنه شد.

مصلحی گفت: اما فتنه کارش هنوز تمام نشده و با طراحی‌هایی که در داخل و خارج انجام می‌دهند و سرویس‌های بیگانه که از آنها حمایت می‌کنند کار خود را ادامه می‌دهند.

حلقه‌های خارجی و داخلی فتنه هنوز با هم ارتباط تنگاتنگ دارند

وزیر اطلاعات ادامه داد: حلقه‌ای از فتنه که به خارج از کشور رفته است با حلقه داخلی ارتباطات تنگاتنگ دارد و چیزی که دنبال می‌کنند براندازی نظام است، و حتی می‌گویند دفتر اسلام باید از این کشور خارج شود.

کشف جزوه براندازی از دفتر یکی از افراد مرتبط به فتنه که هنوز داخل کشور در حال فعالیت است

وی ادامه داد در مقابله با فتنه در اقدامات خود از منزل یکی از افراد مرتبط با فتنه که امروز در حلقه داخل در حال فعالیت و تلاش است جزوه‌ای به دست آوردیم که دقیقاً برای براندازی نظام طراحی کرده بودند و از این باب بود که دفتر اسلام از این کشور باید جمع شود. این جزوه واقعاً جزوه عجیبی بود.

تصمیم به براندازی اسلام و نظام براساس ادبیات حزب توده

وزیر اطلاعات ادامه داد: این جزوه را خدمت یکی از بزرگان بردیم و این فرد به من پیغام داد: ببینید که تدوین کننده این جزوه چه کسی بوده است، وقتی از این فرد پرسیدیم چه چیزی نظر شما را در اینباره جلب کرده است به من گفت: ادبیات تدوین این جزوه ادبیات حزب توده است.

مصلحی خاطرنشان کرد: اسناد حزب توده که در اختیارمان بود را جمع‌آوری کردیم و دیدیم که دقیقاً پاراگراف‌ها و متون جزوه مورد نظر منطبق با ادبیات حزب توده است.

افرادی با این جزوه ارتباط داشتند که از اسم بردنشان شرم دارم

وزیر اطلاعات ادامه داد: وقتی سراغ افراد رفتیم با کمال تأسف دیدیم این افراد کسانی بودند که سابقه و پشتوانه معنوی سنگینی پشت خود داشته‌اند و بسیار شرمنده‌ام و نمی‌توانم اسم آنها را بیان کنم.

مصلحی افزود: هدف اول این جزوه براندازی اسلام و براندازی نظام در مرحله بعدی آن قرار دارد.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه ایجاد انشقاق بین ملت و نظام از اهداف دیگر جبهه غرب است، گفت: بازیگران جنگ نرم کوشش دارند پیوندهای نظام و ملت را از طریق اخبار و مستندسازی‌های دروغ از بین ببرند و متأسفانه امروز می‌بینیم که بی‌بی‌سی درباره زندگی مقام معظم رهبری فیلم می‌سازد که مشخص است چه هدفی را دنبال می‌کند و دقیقاً یکی از مباحث جدی این فیلم مسئله حقوق بشر است.

وی با بیان اینکه غربی‌ها با مستندسازی و گزارش‌های دروغ و قطعنامه‌ها سعی دارند اعتماد نظام را بین مردم مخدوش کنند، گفت: بنابر اطلاعات کامل وجدید ایجاد شکاف بین قومیت‌ها و حتی اصناف از راه‌کارهای جدید آنهاست.

طراحی غرب برای اینکه نشان دهد اقتصاد ایران شرطی و وابسته به مذاکرات است

وی با بیان اینکه ایجاد شکاف بین حاکمیت و مردم همچنان توسط غربی‌ها پی‌گیری می‌شود، گفت: در قضیه اخیر و به دنبال مذاکرات ایران و 1+5 یکی از مسائلی که از استانبول شروع شد و طراحی کرده بودند اما خوشبختانه بخش قابل توجهی از آن با مشکل روبرو شد این بود که اقتصاد ما را شرطی نشان دهند و بگویند با مذاکرات ایران و 1+5 اقتصاد ما دچار تزلزل می‌شودو در نهایت خواستند جامعه را مقابل نظام قرار دهند.

مصلحی گفت: شکاف دین و سیاست شکاف بین مسئولان و شکاف بین نظام اجتماعی و نظام سیاسی از دیگر اهداف آنها است و حرکت‌هایی که در بعضی قومیت‌های ترک در آذربایجان‌های شرقی و غربی و اردبیل و همچنین قومیت‌های عرب دنبال می‌شود در همین جهت است.

وزیر اطلاعات تأکید کرد: مهم‌ترین شیوه‌ها شبهه سازی، مشکوک‌سازی و تحریک در این مباحث در سطح کشور است.

توصیه جین شارپ به براندازان؛ تضعیف فرسایشی مؤلفه‌های نظام

وی افزود: سیاست حقوق بشری غرب به صورتی تنظیم شده که بر اساس علوم روانشناسی به صورت تدریجی مؤلفه‌های نظام مانند رهبری را به صورت فرسایشی نشان دهد. جین‌شارپ می‌گوید اگر نیروهای امنیتی مدافع نظام باشند و قدرتمند باشند براندازی امکان ندارد و باید در فرسایش زمان آنها را با ضربه روبرو کنیم تا قدرت را از دست بدهند.

مصلحی در تبیین اهداف خارجی گفت: حمایت فعالانه از مخالفان نظام یکی از این اهداف است. اعتمادسازی بین کشورها برای فشار بر ایران زمینه‌سازی برای مداخله سازمان‌های بین‌المللی و تخریب چهره نظام در سطح منطقه از دیگر اهداف آنهاست.

وی افزود: در سطح منطقه موضوع ایران هراسی را طراحی کرده‌اند و در حالیکه یکی از خواسته‌های مردم حوزه خلیج‌فارس مقابله با اسرائیل است به شدت تلاش می‌کنند تا آن را به ایران هراسی تبدیل کنند.

وی افزود: نوع حرکت در مصر و خط‌‌دهی به شورای نظامی دقیقاً این موضوع را تأیید می‌کند که نباید از ایران الگوبرداری کند، ممکن کردن ایجاد ائتلاف علیه ایران همراه کردن طیف‌های ضد جنگ با دستور کار ضد اسلامی با توجه به حساسیت آنها نسبت به حقوق بشر از دیگر عملکردهای کشورهای غربی است.

راه‌کارهای وزیر اطلاعات برای مقابله با هجمه‌های حقوق بشری غرب علیه اسلام و ایران

وزیر اطلاعات با بیان اینکه می‌توان با راهکارهای مختلفی با این اقدامات جبهه غرب مقابله کرد، گفت: یکی از این کارها مستندسازی و برآورد خسارات وارده ناشی از حملات سایبری غرب علیه کشور است که می‌توان در این راه علیه تهاجمات سایبری طرح دعاوی کرد.

تلاش برای حمله سایبری به ایران بعد از مذاکرات مسکو

وی با بیان اینکه مشخص است که ویروس استاکس‌نت توسط چه کسی به ایران ارسال شده بود، گفت: طبق اطلاعات به دست آمده آمریکا و رژیم صهیونیستی به همراه MI6 انگلیس طراحی کرده بودند، بعد از نشست ایران و 1+5در مسکو هجمه سنگین سایبری علیه تأسیسات سایبری ایران داشته باشند.

وی گفت: هنوز هم آنها دنبال انجام این کار هستند اما ما مقابله لازم را انجام داده‌ایم.

اوباما تاکنون سه بار اعتراف کرده که حمله سایبری به ایران بسیار مشکل است

مصلحی ادامه داد: ما هر روز با هجمه‌ها مواجهه هستیم اما اوباما هم سه بار در کنگره اعتراف کرده که در مقابله و حمله به فضای سایبری ایران با مشکلاتی جدی روبرو هستیم.

وی درباره پیشنهاد دیگر خود گفت: می‌توان گروه مشترکی در جهان اسلام تشکیل داد تا نقض وسیع حقوق بشر در غرب مخصوصاً آمریکا را منعکس کند. ارائه مدل همگرا برای تسلط بر مواضع نرم کشور در حوزه حقوق بشری و تجهیز سامانه جنگ نرم به استراتژی مورد نظر از دیگر راهکارهای مقابله با هجمه‌های حقوق بشری غرب علیه اسلام است.

وی با بیان اینکه در این بحث به خوبی می‌توان از فضای سایبر برای همراه کردن افکار عمومی استفاده کنیم گفت: وزارت اطلاعات آمادگی همکاری در این بخش را به طور کامل دارد.

مصلحی ادامه داد: مقابله با اخلال در انعکاس پیام اسلام در حوزه افکار عمومی تعیین سخنگوی حقوق بشری که به طور دائم توانایی پاسخگویی به شبهات و اظهارنظر درباره نقض حقوق بشر در دنیای غرب را داشته باشد و همچنین تقویت تشکل‌های مردم نهاد که توان پاسخگویی به هجمه‌های غرب را داشته باشند در سطوح برون‌مرزی از دیگر اقدامات در این راستاست.

وی با بیان اینکه از هر جهت آمادگی داریم با توجه به توان خوبی که در اختیار است برای این اقدمات گام برداشته و همکاری کنیم گفت: تمام دستگاه‌های مختلف اطلاعاتی کشور در حال حاضر از انسجام و هماهنگی بسیار خوبی برخوردار هستند که نتیجه این هماهنگی و انسجام اقتدار بالای ایران است.

اعضای شبکه‌های تروریسیتی را از گوشه و کنار به ایران کشاندیم و دستگیر کردیم

مصلحی با اشاره به دستگیری شبکه‌های تروریستی در هفته‌های اخیر گفت: شبکه‌ای که اخیراً اعضای آن دستگیر شدند با فعالیت‌های گسترده اطلاعاتی از گوشه و کنار به داخل کشور کشانده شده بودند و سرانجام سرشبکه آنها نیز دستگیر شد.

از درون سرویس‌هایشان خبر داریم که چه ولوله‌ای به پا شده است

مصلحی با بیان اینکه این دستگیری‌ها با دستگیری عامل شهادت شهید علی‌محمدی متفاوت است گفت: در قضیه ترور شهید علی‌محمدی جمالی‌فشی فقط یک عضو بود و نمی‌دانست بقیه اعضای شبکه کجا هستند اما در موضوع دستگیری‌های اخیر موضوع قابل توجه این است که اعضای شبکه به همراه سرشبکه دستیگر شده‌اند.

وی با بیان اینکه استکبار می‌داند چه شکست سنگینی خورده است، گفت: اطلاع از درون سرویس‌های اطلاعاتی آنها خبر داریم که چه ولوله‌ای درون آنها به پا شده است.






تاریخ : پنج شنبه 91/4/1 | 2:22 عصر | نویسنده : علی | نظرات ()
 
قائم مقام بنیاد شهید خبر داد
ساخت سریال شهید کریمی و زین‌الدین

خبرگزاری فارس: قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران با اعلام حمایت از ساخت سریال شهید کریمی و زین‌الدین که در مرحله پیش تولید است، خاطرنشان کرد: در سال‌های آینده ساخت سریال عشایر خوزستان نیز آغاز می‌شود.

خبرگزاری فارس: ساخت سریال شهید کریمی و زین‌الدین

 

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محسن انصاری پیش از ظهر امروز در حاشیه دیدار خود و همراهانش با نماینده ولی فقیه در مازندران در جمع خبرنگاران خبرگزاری‌ها به تشریح برنامه‌های توانمندسازی ایثارگران و خانواده‌های بنیاد شهید پرداخت.

وی تصریح کرد: در سال گذشته 32 هزار نفر از محل اجرای طرح توانمندسازی دارای شغل و طرح کارآفرینی هدفمند شدند که این آمار در سال جاری به 50 هزار نفر رسید.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران از همکاری بسیاری از دستگاه‌های اجرایی در اجرایی کردن این طرح در بنیاد شهید تشکر کرد و خاطرنشان کرد: شورای عالی اشتغال نیز در این کار کمک‌کار بنیاد شهید بوده است.

 

* 100 عنوان کتاب توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران منتشر شد

انصاری با تاکید بر اجرای رهنمود محوری مقام معظم رهبری در سال تولید ملی اضافه کرد: امسال بنا داریم ضمن عملی کردن شعار محوری رهبری در سال تولید ملی، شرکت‌های زیر پوشش بنیاد که در کار تولید هستند به امر کیفی کردن تولیدات بپردازند.

این مسئول مهم‌ترین رسالت بنیاد شهید را امور فرهنگی به ویژه در زمینه‌های کتاب و ساخت فیلم و سریال برشمرد و خاطرنشان کرد: کتاب، آثار چند رسانه‌ای، مجله‌های کودک تا نوجوان، سریال‌سازی و فیلم‌های سینمایی مورد توجه بنیاد شهید در سال جاری است.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران اضافه کرد: در بخش کتاب، 100 عنوان کتاب توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران منتشر شده است.

 

* از سریال تولیدی با موضوع زندگی شهید چمران حمایت می‌شود

وی با اعلام اینکه 400 عنوان تئاتر نیز با موضوع ایثار و شهادت توسط این بنیاد دریافت شده است، یادآور شد: 20 عنوان تئاتر در حال نمایش است.

انصاری با اشاره به نمایش سریال‌های شاخص مانند شوق پرواز، سیمرغ، روز واقعه و ....گفت: از سریال تولیدی با موضوع زندگی شهید چمران نیز که کار حاتمی‌کیا است نیز حمایت می‌کنیم.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران با اعلام حمایت از ساخت سریال شهید کریمی اهل اصفهان و زین‌الدین که در مرحله پیش تولید است، خاطرنشان کرد: در سال‌های آینده ساخت سریال عشایر خوزستان نیز آغاز می‌شود.






تاریخ : پنج شنبه 91/4/1 | 2:22 عصر | نویسنده : علی | نظرات ()
<   <<   6      
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • ارسلان قاسمی