سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.
 
آیت‌الله مصباح یزدی:
همانند مقام معظم رهبری نمی‌توان در این جهان پیدا کرد

خبرگزاری فارس: آیت‌الله مصباح یزدی گفت: همانند مقام معظم رهبری به هیچ عنوان نمی‌توان پیدا کرد چرا که ایشان نمونه برجسته‌ای از ائمه اطهار(ع) و اجدادشان است.

خبرگزاری فارس: همانند مقام معظم رهبری نمی‌توان در این جهان پیدا کرد

 

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی ظهر امروز در اردوی زیارتی - آموزشی بصائر در جمع مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم که در هتل محمد رسول‌الله مشهد مقدس برگزار شد، با اشاره به ویژگی‌های ذکر شده در آیات مربوط به عبادالرحمان در قرآن کریم اظهار داشت: خداوند متعال به عده‌ای از بندگان شایسته خود لقب خاصی داده است.

وی افزود: تنها در برخی از مومنان و انبیاء الهی می‌توان برخی از این ویژگی‌ها را دید که از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به توجه ویژه انبیاء به خانواده‌های خود و فرزندان خود اشاره کرد، آنها همواره در نجواهای خود می‌گفتند که خدای متعال هر آنچه به من عطا کردی به فرزندان من نیز عطا کن.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: به‌عنوان مثال یکی از امتحان‌های خدای متعال برای حضرت ابراهیم، ذبح حضرت اسماعیل بود، البته شاهد بودیم که پس از آن همه امتحان‌های سخت خداوند پس از دادن لقب‌هایی چون نبوت به حضرت ابراهیم به ایشان لقب امام را نیز عطا فرمود که در اصطلاح خاص قرآنی امامت بالاتر از نبوت است.

وی تصریح کرد: البته باید توجه داشت که اولیاء خدا نیز زمانی از همسران و فرزندان خود خرسند می‌شدند که فرزندان و همسران آنها در راه حق و الهی باشند.

مصباح یزدی در ادامه با اشاره به نبود روابط عاطفی و مستحکم میان فرزندان و خانواده‌ها در غرب گفت: امروز فرهنگی در غرب در حال ترویج است که فرزندان سعی در جدایی از پدر و مادر خود دارند و همواره با دوستان خود بیرون می‌روند و کمتر به خانواده و پدر و مادر خود توجه دارند، البته در چنین خانواده‌هایی اکثرا پدران و مادران هم به دنبال عیاشی و خوش گذرانی خود هستند.

وی تاکید کرد: امروز این آفت که در حال ترویج است بسیاری از کشور ها را تهدید می‌کند که در همین راستا باید توجه داشته باشیم که این آفت گرفتار جوانان ما نشود.

وی ادامه داد: بسیاری از خانواده‌های غربی و غرب زده امروز نمونه‌ای از جهنم هستند.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هدف آفرینش انسان‌ها، اظهار داشت: هدف از آفرینش انسان‌ها و جامعه تنها گذران زندگی نبوده بلکه این دوران انسان خود را برای زندگی ابدی آماده می کند.

وی افزود: در همین راستا انسان‌ها در این مسیر نیازمند سعادت و راهنمایی‌هایی هستند که باید از سوی جانشینان پیشوایان الهی و انبیاء الهی صورت گیرد.

مصباح یزدی یادآور شد: روحانی‌ها یکی از این اقشار هستند که مردم را به سوی خدا و زندگی ابدی هدایت کنند، البته در زمان ستمشاهی روحانیت را به قشری سربار جامعه تشبیه می‌کردند و این در حالی بود که توجه نداشتند روحانیت قشری از جامعه است که ‌می‌تواند انسان‌ها را هدایت کرده و به تربیت دینی بپردازد.

وی ادامه داد: این جامعه نیاز به رهبری و قشری دارد که دستورات خدا را درک کرده و در نهایت به جامعه انتقال دهد و باید ‌این افراد بتوانند کسانی را که در دام شبهه افتاده‌اند و یا در حال سقوط هستند را نجات دهند.

وی افزود: البته خداوند حجت را بر ما تمام کرده و فقط این وظیفه بر عهده انبیاء الهی است که تنها کسی که می توان به آنها تشبیه کرد امام راحل(ره) و مقام مظعم رهبری است.

مصباح یزدی خاطرنشان کرد: جای تاسف است که چرا هنوز نتوانستیم امام را بشناسیم و یا نتوانستیم جانشین امام (ره)، مقام معظم رهبری را به درستی درک کرده و بشناسیم.

وی تصریح کرد: باید توجه داشت همانند مقام معظم رهبری به هیچ عنوان نمی‌توان بر روی زمین و آسمان‌ها پیدا کرد چرا که ایشان نمونه برجسته‌ای از ائمه اطهار(ع) و اجدادشان است.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تاکید کرد: این افراد، از ابتدای زندگی خود، از خدا تنها این خواسته را داشتند که در راه خدمت به مردم و دین خود بوده و بتوانند نقش جانشینی را به درستی انجام دهند.






تاریخ : یکشنبه 91/4/11 | 2:42 عصر | نویسنده : علی | نظرات ()
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • ارسلان قاسمی