سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.
نسخه چاپیارسال به دوستان
پهلوان در گفت‌وگو با فارس:
ایرانی‌ها خاطره مثبتی از مذاکرات با 1+5 ندارند/تغییر رفتار غربی‌ها ظاهری است

خبرگزاری فارس: دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: ملت ایران خاطره مثبتی از مواضع کشورهای 1+5 ندارد زیرا آنها همیشه علیه منافع کشورمان فعالیت کردند.

خبرگزاری فارس: ایرانی‌ها خاطره مثبتی از مذاکرات با 1+5 ندارند/تغییر رفتار غربی‌ها ظاهری است

 

محمد پهلوان دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، در مورد موضع کشورهای عضو 1+5 گفت: ملت ایران خاطره مثبتی از مواضع کشورهای 1+5 ندارد زیرا آنها همیشه علیه منافع کشورهای مستقل فعالیت کردند.

وی افزود: در این چند سال اخیر آنها با هر نوع تحریم، کارشکنی و ترور دانشمندان سعی داشتند از فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران جلوگیری کنند اما با وجود آنکه همه راه‌ها را برای مقابله با ایران انجام دادند در نهایت شکست خوردند.

پهلوان با اشاره به بحران اقتصادی در کشورهای اروپایی تصریح کرد: کشورهای اروپایی با وجود آنکه خود در بحران اقتصادی به سر می‌برند، سعی داشتند به سیاست‌های اقتصادی ایران ضربه وارد کنند ولی مردم به اعتراض به سیاست‌های اقتصادی آنها به پا خواستند که در این راستا مردم فرانسه با "نه" بزرگ به سارکوزی یکه‌تاز عالم سیاست را از عرصه سیاسی بیرون کردند.

دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در مورد پیام "نه" مردم فرانسه به سارکوزی گفت: سایر سران کشورهای غربی نیز باید توجه کنند که اگر بخواهند به مواضع قبلی خود ادامه دهند سرنوشتی جز سارکوزی نخواهند داشت.

این فعال دانشجویی در خصوص روند مذاکرات گفت: با توجه به اینکه مشکلات در کشورهای اروپایی بالا گرفته است، دولت‌های استکباری متوجه شده‌اند که فشار اقتصادی بر ملت ایران تاثیری نخواهد داشت و سعی کردند در تغییر ظاهری در رفتار خود ایجاد کنند.

دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در مورد تلاش‌های لابی‌های صهیونیستی در مذاکرات 1+5 عنوان کرد: لابی‌های صهیونیستی تلاش می‌کنند تا مذاکرات را به شکست نزدیک کنند ولی تلاش‌های آنها نتیجه‌ای جز نابودی کشورهای استکباری به دنبال نخواهد داشت.

پهلوان در رابطه با فتوای مقام معظم رهبری مبنی بر حرام بودن استفاده از سلاح‌های اتمی تصریح کرد: به دلیل اینکه در کشور ایران اسلام تعیین کننده است، مردم و مسئولان نظام اسلامی به دنبال صلح هستند و  هرگز تنش و جنگ را دنبال نمی‌کنند.

وی اضافه کرد: درحالی که ملت ایران هر روز از سوی دولت‌های مدعی حقوق بشر تهدید می‌شود اما کرامت و شرافت خود را از دست نداده است.

دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با اشاره به اینکه کشورهای استکباری موضع یکسانی در مذاکرات 1+5 نخواهند داشت، تاکید کرد: هر کدام از کشورها مشکلات عدیده‌ای در جامعه خود دارند که با توجه به شرایط خود در مذاکرات موضع‌گیری می‌کنند.

وی افزود: از سوی دیگر مردم فرانسه به دلیل اینکه "نه" بزرگ خود را به سیاست‌های قبلی سارکوزی اعلام کردند، مشخص است که دولتمردان فرانسوی اشتباهات گذشته خود را تکرار نخواهند کرد.

پهلوان در مورد مواضع چین و روسیه نیز گفت: موضع چین و روسیه با مواضع آمریکا تفاوت‌های جدی دارد.






تاریخ : دوشنبه 91/2/25 | 3:53 عصر | نویسنده : علی | نظرات ()
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • ارسلان قاسمی