سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.
نسخه چاپیارسال به دوستان
دیدار با جانبازی که دکترها جوابش کرده‌اند
درد امانش را بریده است؛ او که روزی امان تانک‌های دشمن را بریده بود

خبرگزاری فارس: حمید در جبهه به شکارچی تانک‌های دشمن معروف بود. به گفته دوستانش او با آرپی‌جی، تانک‌ها و هلیکوپتر دشمن را دنبال می‌کرد و تا منهدم نمی‌کرد دست بردار نبود، اما امروز ....

خبرگزاری فارس: درد امانش را بریده است؛ او که روزی امان تانک‌های دشمن را بریده بود
? گزارش تصویری مرتبط

-------------------------------

 

به گزارش خبرنگار ایثار و شهادت باشگاه خبری فارس «توانا»،‌ سلام می‌دهد اما به راحتی حرف نمی‌زند؛ ترکش‌‌های زیاد بدنش، او را مرد آهنین کرده، مرد آهنینی که گاهی از تکان خوردن ترکش‌ها فریاد می‌زند.

«زهرا جلالی» همسر این جانباز است، همسری فداکار که در کنار حمید بودن او را از لذت مادر شدن محروم کرده است. چهره‌ای بسیار مهربانش را موج‌های سنگین سختی‌ها در هم ریخته و پشت هر لبخندش، نگرانی عمیقی جا گرفته که گاه گونه‌هایش را خیس می‌کند.

به زهرا می‌خواهیم از حمیدش برایمان بگوید، لبخندی می‌زند، از جلوی چشم‌هایمان دور می‌شود و زمانی که بر‌می‌گردد قوطی سفیدرنگی در دست دارد که قطعه آهن‌های زنگ‌زده‌ای داخل آن است، او می‌گوید اینها را در عمل‌های جراحی از بدن حمید بیرون آورده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند.

دیدن ترکش‌ها و به یادآوردن لحظه‌ای که این ترکش‌ها چگونه در بدن حمید جا گرفته و تصور اینکه این قطعات آهن بیش از 20 سال همنشین پوست و گوشت این قهرمان دوران دفاع مقدس بودند، دل‌ها را به درد می‌آورد.

«حمید ولی‌پور گودرزی» جانباز 70 درصدی است که علاوه بر ترکش‌ها و تومور مغزی، جراحت‌های ناشی از مصدومیت شیمیایی او را لحظه‌ای بر تخت بیمارستان و لحظه‌ای دیگر گوشه اتاقش زمین‌گیر کرده است. تصویری از امام روح‌الله، چفیه، سربند «یا اباعبدالله‌الحسین(ع)»، مهر و تسبیح تربت کربلا بر دیوار بالای سر این شهید زنده، روزهای خوب جهاد را برایش زنده می‌کند.  او در دوران دفاع مقدس 3 روز هم به عنوان شهید در کنار سایر شهدا درون سردخانه بوده.

یکی از دوستانی که بر بالینش حاضر بود، از او می‌خواهد اگر می‌تواند از خاطرات روزهایی که با آرپی‌جی هلیکوپترهای دشمن را نشانه می‌گرفته، تعریف کند. حمید ابتدا جمله دوستش را تکرار کرد به لب‌های دوستانش خیره شد تا جمله بعدی را بگویند و تکرار کند، اما نمی‌تواند چیزی به خاطر بیاورد، سعی‌اش به نتیجه نمی‌رسد و تنها چیزی که بر زبان می‌آورد یا زهرا (س)، یا حسین (ع) است.

آلبوم عکس را در مقابل حمید خط شکن قرار می‌دهیم، تعجب‌برانگیز است که دوستانش را می‌شناسد و یکی یکی معرفی می‌کند: شهید سیداحمد پلارک، شهید عباس کریمی و شهید احمدزاده ...

دست‌هایش را نمی‌تواند به راحتی تکان بدهد، به کمک اطرافیان آرنج دستش تا می‌شود اما دست چپش کاملاً بی‌حرکت است؛ زهرا می‌گوید: به خاطر ترکش‌های زیادی که در دست‌هایش هست، دست چپ کاملاً بی‌حرکت و دست راستش هم حرکت محدودی دارد.

زهرا، دست‌های حمید را می‌گیرد و ترکش‌هایی را که سال‌هاست زیر پوست حمید جا خوش کرده‌اند نشانمان می‌دهد. رنگ پوست قسمت‌هایی که ترکش دارد، کبود است؛ ترکش‌های دیگری هم زیر قفسه سینه، صورت و سر حمید جا خوش کرده است که بسیار آزارش می‌دهد اما به قدری بدنش رنجور و نحیف شده که دیگر تاب تحمل هیچ عمل جراحی را ندارد. 

همسر ایثارگرش از ترکش دیگری می‌گوید که در انتهای نخاع قرار دارد و در حال بیرون زدن از زیر پوستش است و مرتب عفونت می‌کند. زهرا هر روز باید این نقطه را ضد عفونی کند در حالی که از صدای ناله‌های همسرش دست‌ و پایش می‌لرزد.

البته این آغاز مشکلات درمانی او بود. زهرا از پاسخ نداد‌‌ن‌ها و بی‌مهری آمبولانس کوثر برای انتقال حمید به بیمارستان هم گله دارد؛ از اینکه تماس‌های مکرر همسر جانباز حمید ولی‌پور برای انتقال همسرش به بیمارستان موجب آزار آنها شده. زهرا از ثانیه‌هایی که با تند اما با درد می‌گذرند هم گله دارد؛ گله دارد از اینکه دکترها گفته‌اند حمیدش را در خانه نگهدارد.

زهرا بعد از کلی دردل و دل دوباره آلبوم حمید را باز می‌کند تا قوت قلب بگیرد. می‌شکند دلش و اشک از گونه‌هایش روی ورق‌های نایلونی خاطرات مصور چکه می‌کند و می‌گوید «همسرم در همان روزهای نخست جنگ لباس رزم بر تن کرد و از مرزهای غربی و جنوبی همراه با لشکر 27 محمدرسول‌الله(ص) در فاو، شلمچه، جزیره مجنون و کردستان دفاع کرد. از هفت سال پیش، جراحات شیمیایی‌اش بیشتر اذیتش می‌کند.

حمید، در جبهه به شکارچی تانک‌های دشمن معروف بود. به گفته دوستانش او با آرپی‌جی دشمن تانک‌ها و هلیکوپتر دشمن را دنبال می‌کرد و تا منهدم نمی‌کرد دست بردار نبود. او به قدری مقاوم بود که در مدت حضور در جبهه، اتفاق می‌افتد که در یک روز 8 بار مجروح می‌شود.

امروز که جانباز دفاع مقدس، حمید ولی‌پور گودرزی بدون تکلم روی تخت خوابیده، زهرا نگاهی به آسمان می‌کند و دوباره اشک در چشم‌هایش حلقه می‌زند و می‌گوید «خدایا، راضی‌ام






تاریخ : پنج شنبه 91/2/21 | 2:43 عصر | نویسنده : علی | نظرات ()
رهبر معظم انقلاب در جمع ناشران بر ضرورت توسعه و تعمیق فضای کتابخوانی در کشور تاکید کردند (1391/02/17 - 13:21)
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز(یکشنبه)  به مدت 2 و نیم ساعت از بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب بازدید کردند.
در این دیدار که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز حضور داشت، مسئولان غرفه ها، توضیحات لازم را درخصوص کتابهای ارائه شده، بیان کردند و رهبر انقلاب اسلامی در جریان تازه های نشر قرار گرفتند.
رهبر انقلاب اسلامی سپس در جمع تعدادی از ناشران حاضر در نمایشگاه بین المللی کتاب با اشاره به استقبال بسیار خوب مردم از نمایشگاه کتاب تأکید کردند: باید بگونه ای برنامه ریزی شود که فضای کتابخوانی در کشور توسعه و تعمیق پیدا کند.
حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: باید با یک برنامه ریزی دقیق و تعیین اهداف مرحله ای، در هر سال همگام با برگزاری نمایشگاه کتاب و افزایش جمعیت بازدید کننده، در فضای کتابخوانی کشور نیز پیشرفت چشمگیری بوجود آید.
ایشان با تأکید بر لزوم ارزیابی محتوایی هر ساله نمایشگاه کتاب بوسیله افرادی کارشناس و صاحب صلاحیت، افزودند: این ارزیابی نشان خواهد داد که آیا هر دوره نمایشگاه کتاب از نظر محتوا، نسبت به دوره قبل، تغییر و رشد داشته است یا خیر.
رهبر انقلاب اسلامی، برطرف کردن برخی موانع تولید و نشر کتاب را یادآور شدند و تأکید کردند: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید با کمک دولت، این موانع بویژه موضوع گرانی کاغذ را برطرف کند.
حضرت آیت الله خامنه ای تولید کاغذ در کشور را از جمله تولیدات امتداد دار خواندند و خاطرنشان کردند: مهمترین تولید ملی، تولید امتداددار است و با برطرف شدن مشکلات کارخانه های کاغذ، قطعاً راه برای کتابخوانی بیشتر و ارزان شدن قیمت کتاب، باز می شود.
ایشان همچنین با تأکید بر اینکه موضوع ترجمه، جاده ای یکطرفه نیست افزودند: دولت باید زمینه ای فراهم کند تا تولیدات خوب کتاب در کشور از جمله در بخش های مذهبی، تاریخی، ادبیات و علوم، به زبان های مختلف ترجمه و در معرض دید جهانیان قرار گیرند.
رهبر انقلاب اسلامی در پایان، موضوع ویراستاری و صحیح بودن متون کتابها از لحاظ دستور زبان فارسی و کتاب آرایی و شکل ظاهری کتاب ها را مهم خواندند و خاطرنشان کردند: یکی از کارهای ضروری در چرخه تولید و عرضه کتاب، ساماندهی توزیع و ایجاد فروشگاههای زنجیره ای کتاب است.
پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، تعدادی از ناشران در سخنانی به بیان دیدگاههای خود در موضوعات مختلف کتاب و کتابخوانی پرداختند.
پیشنهاد تأسیس شورای عالی کتاب و رادیو کتاب، تأسیس فروشگاههای بزرگ زنجیره ای کتاب، شفاف نبودن قوانین ممیزی کتاب، مشکلات مربوط به سیستم توزیع کتاب، لزوم تبلیغ و ترویج مناسب و گسترده کتاب، موضوع گرانی کاغذ و تأثیر آن بر قیمت کتاب، و ضرورت توجه جدی تر به مقوله تولید کتاب های کودک و نوجوان در کشور از جمله مسایلی بودند که ناشران در سخنان خود به آنها اشاره کردند.





تاریخ : پنج شنبه 91/2/21 | 2:39 عصر | نویسنده : علی | نظرات ()
نسخه چاپیارسال به دوستان
اسامی و القاب حضرت فاطمه زهرا (س)
سّر نام های حضرت فاطمه (س) در چیست؟

خبرگزاری فارس: خداوند فاطمه را از نور عظمت خود آفرید. وقتی فاطمه درخشید، زمین و آسمان را نورانی کرد و ملائکه از روی تعجب گفتند: خداوندا این چه نوری است؟

خبرگزاری فارس: سّر نام های حضرت فاطمه (س) در چیست؟

 

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری فارس به نقل از شبستان، اسم به معنی نشانه و اسم گذاری نوعی نشانه گذاری است. از نظر علمی نوع اسم در شخصیت حال و آینده فرد بسیار مؤثر است و از نظر روان موجب نوع احساس نیک یا بد، حرکت یا رکود، رشد یا انحطاط است و به همین خاطر در اسلام راجع به آن توصیه های بسیاری شده است.

اسلام خواسته است برای فرزندان نامی را برگزینند که سازنده و رشد دهنده باشد، وابستگی او را به مکتبی و اندیشه ای نشان دهد، موجب احساس غرور و سرافرازی او در حال و آینده باشد، او را به موضعگیری ویژه و مثبتی وا دارد، حتی در مواردی خط فکری و سیاسی آدمی را در حفاظت و احیای یک اندیشه نشان دهد.

رسول خدا به تناسب ابعاد متعدد شخصیتی فاطمه(س) او را به اسامی و القاب متعددی می نامید که همه آنها زیبایند و غرور آفرین، رنگ مکتب و اندیشه اسلامی دارند و هر کدام به مناسبتی و در جائی به کار می رفته اند و یا نوعی از حالات و صفات فاطمه(س ) را نشان می دادند.

نام های مبارک حضرت زهرا(س)

امام صادق(ع) می فرمایند: حضرت فاطمه‏ى زهراء(س) در پیشگاه خداوند نه اسم مخصوص دارد: فاطمه، صدیقه، مبارکه، طاهره، زکیه، راضیه، مرضیه، محدثه و زهراء.

به تصریح امام صادق(ع) ، حضرت فاطمه(س) نه اسم مخصوص، در پیشگاه خداوند متعال دارد، لذا یکى از کنیه‏هاى آن حضرت «اُمّ‏الأسماء» است. یعنى بانویى که اسامى فراوان دارد. و این مطلب، دلالت بر عظمت روحى صدیقه کبرى(س) مى‏کند، زیرا ایشان زن نمونه بودند. زن نمونه یعنى انسانى کامل که براى بشریت الگو و سرمشق مى‏باشد، لذا همه‏ى صفات عالى انسانى در ایشان جمع بود و حضرت زهرا(س) در برابر هر صفت نیک، داراى لقبى خاص بودند.

چرا فاطمه ؟

حضرت فاطمه‏ى زهرا(س) یک نام رسمى داشت که همان فاطمه مى‏باشد. این نام را پیامبر اکرم(ص) هنگام تولد به امر خداوند براى دخترش برگزید.

رسول خدا(ص) فرمود: او و شیعیانش از آتش جهنم قطع شده‌اند و فاطمه به معنای قطع ‌شده و بریده است به همین سبب به این نام برگزیده شده اند. همچنین امام صادق (ع) فرمودند: زیرا او از هر شر و بدی بریده شده است و نیز چون مردم از رسیدن به معرفت کامل او قطع شده اند به این نام نامگذاری شده اند.

چرا صدیقه ؟

زیرا او هرگز در زندگی جز راست نگفت و هر آنچه پدر بزرگوارش فرمود، تصدیق کرد.

رسول خدا(ص) به امیرالمؤمنین(ع) فرمودند: یا علی، من به فاطمه سفارش‌هایی کرده ام که به تو بگوید. او هر چه گفت بپذیر، زیرا او راستگوست، بسیار راستگو.

چرا مبارکه ؟

برکت به معنای خیر فراوان است و از فاطمه نسل فراوانی به عالم اسلام هدیه شده است. لذا در بعضی از تفاسیر آمده است که در آیه ی انا اعطیناک الکوثر منظور، فاطمه (س) است.

چرا طاهره ؟

امام باقر(ع) فرمودند: زیرا او از هر ناپاکی ظاهری و هر گونه ناپاکی دامن، مبری است.

و نیز طبق روایات متعدد، آیه تطهیر انما یرید الله لیذهب عنکم الرجس اهل البیت و یطهرکم تطهیرا درباره حضرت فاطمه(س) نازل شده است. پس ایشان طاهره است زیرا هر گونه رجس و پلیدی و ناپاکی از وجود مقدسش دور است.

چرا زکیه ؟

زکاة هم به معنای رشد و نمو و هم به معنای طهارت است، بنابراین زکیه هم یعنی از فاطمه نسل پرباری پا به عرصه وجود گذاشت و هم اینکه او وجودی است پاک و طاهر.

چرا راضیه ؟

زندگی کوتاه حضرت فاطمه با غم و اندوه و نیز با تلاش و سختی همراه بود. او زندگی بسیار مشکلی را پشت سر گذاشت ولی هرگز لب به شکایت باز نکرد، بلکه همواره خدای بزرگ را شکر می‌کرد و راضی بودند.

روایت شده روزی رسول خداحضرت فاطمه را دید که لباس خشنی بر تن داشت و با دست‌های مبارکش آسیاب می‌کرد در حالیکه طفل کوچک خود را هم شیر می‌داد. رسول خدا گریان شد و فرمود: ای دخترکم، تلخی این دنیا را بچش، برای رسیدن به شیرینی آخرت.

حضرت فاطمه(س) نه تنها لب به شکایت باز نکرد، بلکه عرض کرد: ای رسول خدا، من خدا را برای نعمتهایش سپاسگزارم.

و نیز روزی حضرت علی(ع) از رسول خدا خواست اگر ممکن باشد برای فاطمه مستخدمی بگیرد، اما رسول خدا(ص) تسبیح فاطمه(س) را به آنها تعلیم فرمود. حضرت زهرا پس از شنیدن این دستور به پیغمبر اکرم سه بار فرمود: من از خدا و رسولش راضیم.

چرا مرضیه ؟

تمام کارهای حضرت فاطمه مورد رضایت خدا و رسول او بود. رسول خدا هیچ گاه بر فاطمه غضب نکرد، به او خرده نگرفت و برعکس، گاهی می‌فرمود: پدرش به قربانش.

این چنین است که رسول خدا رضای فاطمه را رضای خدا می‌دانست و می‌فرمود: خدا از غضب فاطمه غضب می کند و از رضایت او راضی می‌شود.

چرا محدثه ؟

امام صادق (ع) در این مورد فرمود: زیرا ملائکه از آسمان فرود می‌آمدند و با او سخن می‌گفتند.

در فرهنگ اسلامى محدثان راستین همواره از حرمت و منزلت ویژه اى برخوردار بوده اند، محدثان و راویان در حفظ و حراست از گنجینه هاى معارف و ارزشهاى دینى و ذخایر گرانمایه مکتب تشیع و رشد و تعالى فرهنگ غنى اسلامى نقش اول را داشته اند و حامل ودایع و امانتهاى گرانقدر الهى و رازدار اسرار آل رسول خدا(ص) بوده اند.

چرا زهرا ؟

امام صادق(ع) فرمودند: زیرا نور آن بانوی مکرمه در یک روز سه بار برای امیرالمؤمنین(ع) می‌درخشید، و چون در محراب عبادت می‌ایستاد نور درخشنده او برای اهل آسمان نمایان می شد همانگونه که نور ستارگان برای اهل زمین می‌درخشد.

برخی نامهای دیگر حضرت فاطمه (س) عبارتند از:

حصان به معنای محفوظ، حره به معنای آزاده، سیده یعنی بانوی محترم، عذراء یعنی پرده نشین، بوده و نام آن بانو در آسمان، منصوره یعنی یاری‌شده یاد شده است.

منبع: پایگاه خورشید آل یاسین






تاریخ : پنج شنبه 91/2/21 | 2:37 عصر | نویسنده : علی | نظرات ()
نسخه چاپیارسال به دوستان
افزایش شدید فرار از خدمت در ارتش اسرائیل/ آغاز طرح دستگیری فراریان

خبرگزاری فارس: آمارهای رسمی ارتش رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که تعداد سربازان فراری از خدمت در حال افزایش روزافزون است.

خبرگزاری فارس: افزایش شدید فرار از خدمت در ارتش اسرائیل/ آغاز طرح دستگیری فراریان

 

به گزارش فارس، روزنامه صهیونیستی"یدیعوت آحارونوت" امروز نوشت که پلیس نظامی ارتش اسرائیل اخیرا طرح گسترده دستگیری سربازان فراری را آغاز کرده است و این طرح طی دو هفته ادامه داشته و طی آن سربازان فراری دستگیر و تحویل دادگاه خواهند شد.

بر اساس این گزارش آمارهای رسمی ارتش اسرائیل نشان می‌دهد که تعداد فراریان از خدمت نظامی در حال افزایش روزافزون است به گونه‌ای که تعداد فراریان از 1800 نفر در سال 2010 به 2700 نفر در سال جاری رسیده است و علاوه بر آن 1800 نفر از انجام خدمت نظامی شانه خالی می‌کنند.

بنابر این گزارش 700 دختر سرباز از ارتش فرار کرده‌اند و این در حالی است که 800 نفر دیگر نیز با ارائه ابلاغیه‌های دروغین مبنی بر متدین بودن از انجام خدمت نظامی شانه خالی کرده‌اند.

به نوشته این روزنامه سال گذشته نیز ارتش رژیم صهیونیستی طرح مشابهی را برای دستگیری فراریان از خدمت آغاز کرد اما به دلیل کمبود سلول‌های زندان و بازداشتگاه‌های نظامی این طرح متوقف شد اما در سال جاری ارتش در ابتدا بازداشتگاه‌هایی را به همین منظور احداث کرده است و علاوه بر آن صدها نفر از سربازان فراری که سال گذشته بازداشت شده بودند از زندان آزاد شدند.

قرار است ارتش رژیم صهیونیستی همچنین یک بازداشتگاه دیگر در نزدیکی روستای نبالا واقع در غرب رام‌الله احداث کند که گنجایش 1200 زندانی را دارد.






تاریخ : پنج شنبه 91/2/21 | 2:37 عصر | نویسنده : علی | نظرات ()
نسخه چاپیارسال به دوستان
مادر شهید احمدی روشن:
باید قدر آیت‌الله خامنه‌ای را بدانیم

خبرگزاری فارس: مادر شهید احمدی روشن گفت: باید قدر رهبری فرزانه چون حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را دانسته و در مسیر خواسته‌های ایشان حرکت کنیم.

خبرگزاری فارس: باید قدر آیت‌الله خامنه‌ای را بدانیم

 

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، جشن میلاد حضرت زهرا(س) پیش از ظهر امروز به همت موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در تالار این موسسه برگزار شد.

در این مراسم که صدیقه سالاری، مادر شهید احمدی روشن حضور داشت، از بانوان حاضر در این جشن با شاخه‌های گل پذیرایی به عمل آمد.

صدیقه سالاری در سخنانی شهادت را بالاترین و زیباترین مقام برای انسان دانست و با اشاره به تلاش‌ها و زحمات مصطفی احمدی روشن برای سرافرازی کشور، اظهار کرد: مصطفی مزد تلاش‌های خود را گرفت.

وی با اشاره به موج بیداری اسلامی در کشورهای منطقه گفت: دلیل به نتیجه نرسیدن این حرکت‌های انقلابی، فقدان رهبری است چون وجود یک راهبر مدبر و شجاع می‌تواند این مجاهدت‌ها را به ثمر برساند.

مادر شهید احمدی روشن اذعان کرد: تداوم انقلاب اسلامی ایران به دلیل وجود راهبرانی مدیر و مدبر است و بنابراین باید قدر رهبری فرزانه چون حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را دانسته و در مسیر خواسته‌های ایشان حرکت کنیم.

در ادامه این مراسم به بانوان حاضر در جلسه که اسامی زهرا و فاطمه داشتند به قید قرعه هدایایی اهدا شد.






تاریخ : پنج شنبه 91/2/21 | 2:36 عصر | نویسنده : علی | نظرات ()
<   <<   11   12   13   14      >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • ارسلان قاسمی