سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.
نسخه چاپیارسال به دوستان
/القدس العربی الحاق بحرین را قوزبالاقوز می‌داند/
الحاق بحرین به عربستان اگر موجب جنگ نشود، منطقه را ناآرام می‌کند

خبرگزاری فارس: درحالیکه اعضای شورای همکاری گرفتار مشکلات بسیاری چون اختلافات مرزی هستند، قرار است شاه سعودی در نشست امروز طرحی را برای الحاق بحرین به عربستان اعلام کند. طرحی که بحرانها و اختلافات جدیدی را در آینده نزدیک برای این کشورها درپی خواهد داشت.

خبرگزاری فارس: الحاق بحرین به عربستان اگر موجب جنگ نشود، منطقه را ناآرام می‌کند

 

به گزارش فارس، روزنامه القدس العربی در سرمقاله خود با اشاره به بررسی موضوع الحاق بحرین به عربستان در نشست امروز شورای همکاری، نوشت: نشست مشورتی سران شورای همکاری که امروز در ریاض پایتخت عربستان برگزار می‌شود، با همه دیدارهای قبلی متفاوت است. این یک نشست عادی و برای عکس گرفتن و تعارف بایکدیگر نیست.

به گزارش العالم، این روزنامه می‌افزاید: خبرهایی که پیش از آغاز این جلسه درز کرده، بیانگر آن است که امکان دارد امروز اتحاد سیاسی عربستان سعودی و بحرین اعلام شود، امری که موجب الحاق دو کشور به عنوان یک رژیم واحد خواهد شد.

القدس العربی تأکید کرد: شاه سعودی تا کنون 2 بار سران شورای همکاری را غافلگیر کرده است؛ نخستین بار هنگامی بود که خواستار پیوستن اردن و مغرب به شورای همکاری بعنوان دو کشور پادشاهی شد. این پیشنهاد واکنشی به انقلابهای عربی و به هدف ایجاد باشگاه کشورهای پادشاهی برای مقابل با این انقلابها و دموکراسی بود. دومین بار نیز شاه سعودی با درخواست تحول شورای همکاری از مرحله همکاری به مرحله اتحادیه، اعضای شورای همکاری را غافلگیر کرد.

القدس العربی ادامه داد: نخستین پیشنهاد برای پیوستن اردن و مغرب به شورای همکاری موفقیت آمیز نبود، و با اعتراض برخی کشورهای عضو این شورا همراه شد. شاهزادگان نزدیک به حلقه حکومتی آل سعود نیز از این پیشنهاد استقبال نکردند. سرانجام اعضای شورای همکاری تلاش کردند برای جبران این موضوع، این دو کشور را با کمک مالی تا حد 5 میلیارد دلار راضی کنند.

 

ولی بار دوم مخالفت اعضای شورای همکاری با پیشنهاد شاه سعودی "مؤدبانه" بود. در همین راستا عُمان از طریق "یوسف بن علوی" وزیر خارجه خود درخواست کرد جوانب این طرح بررسی شده، و نتایج آن به سران این شورا اعلام شود. امارات این پیشنهاد شاه سعودی را مشروط دانست و کویت نیز ترجیح داد دراین باره سکوت کند.

القدس العربی افزود: انضمام دو کشور عربی موضوع خوبی است و بدون شک باید آن را تشویق کرد، به شرط آنکه پیش از هر چیز با رضایت مردم دو کشور صورت گیرد. باید برای این منظور از مردم همه پرسی کرد، زیرا اگر این انضمام با زور انجام شود، موجب بروز مشکلات بسیاری در آینده خواهد شد.

عربستان سعودی یک سال و چهار ماه قبل برای جلوگیری از سقوط آل خلیفه بیش از هزار نظامی به بحرین اعزام کرد. آل سعود احساس کرد که آل خلیفه در بحرین در معرض سقوط قرار دارد، به همین دلیل برای حمایت از آل خلیفه پیشنهاد کرد که این اتحاد ایجاد شود.

القدس العربی تأکید کرد: مسأله مهمتر آن است که عربستان سعودی نگران انتقال اعتراضها برای درخواست اصلاحات ریشه ای و برابری و شفافیت و مشروطه سلطنتی است.

جمعیت وفاق ملی بحرین که بزرگترین گروه مخالفان در این کشور است، با وجود نیروهای سعودی در بحرین و همچنین پیشنهاد الحاق این کشور به عربستان سعودی مخالفت کرد. وفاق تأکید کرد که هرگونه اتحاد بین دو کشور باید با موافقت مردم انجام شود.

القدس العربی خاطرنشان کرد: خاندان حاکم در بحرین و بویژه "خلیفه بن سلمان آل خلیفه" نخست وزیر با طرح عربستان سعودی برای خروج از بحران کنونی موافقند. آنها با وجود مخالفت گسترده مردم بحرین، خواستار حمایت سعودی هستند. امری که موجب شدت گرفتن اعتراضهای مردمی می شود.

القدس العربی در پایان تأکید کرد: شورای همکاری با مجموعه‌ای از مشکلات و از جمله آنها اختلافات مرزی برخی اعضا مواجه است، بنابراین نیازی به این ندارد که اختلافات جدیدی مانند الحاق بحرین به عربستان به این شورا اضافه شود. چراکه این طرح حتی اگر موجب جنگ نشود، موجب ایجاد نوعی بحران و بی ثباتی در منطقه خواهد شد.






تاریخ : دوشنبه 91/2/25 | 5:33 عصر | نویسنده : علی | نظرات ()
نسخه چاپیارسال به دوستان
امروز برگزار می‌شود
تظاهرات خشم مردم بحرین علیه طرح الحاق این کشور به عربستان

خبرگزاری فارس: ائتلاف 14 فوریه بحرین از اقشار مختلف مردم بحرین دعوت کرد برای اعلام مخالفت خود با انضمام کشورشان به عربستان سعودی به صورت گسترده در تظاهرات عصر امروز شرکت کنند.

خبرگزاری فارس: تظاهرات خشم مردم بحرین علیه طرح الحاق این کشور به عربستان

 

به گزارش فارس به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، ائتلاف 14 فوریه در بیانیه‌ای بر ضرورت مشارکت گسترده مردم در تظاهرات اعلام خشم به طرح الحاق بحرین به عربستان برای تأکید بر پایبندی به استقلال ملی و حاکمیت بحرین تاکید کرد.

در این بیانیه آمده است: رژیم های آل سعود و آل خلیفه برای ایجاد یک اتحادیه دوجانبه نقشه کشیده‌اند، تا علیه ملت بحرین توطئه کنند.

ائتلاف 14 فوریه همچنین اعلام کرد هر تصمیمی که از سوی این اتحادیه صادر شود باطل و بی ارزش است چرا که این اقدام نادیده گرفتن خواست ملت‌ها است که از نظر قوانین بین المللی حق دارند سرنوشتشان را خودشان تعیین کنند.

گروهها و جناح های مخالف در بحرین در راستای خنثی سازی توطئه جدید رژیم های آل خلیفه و آل سعود تاکید کردند که با هرگونه ادغام بحرین و عربستان مخالفند.

شیخ "علی سلمان" دبیرکل جمعیت "وفاق ملی" بحرین با طرح کنفدارالی یا فدرالی با عربستان سعودی که به معنای ادغام بحرین با عربستان است، مخالفت و بر ضرورت توجه به خواست ملت بحرین تاکید کرد.

وی افزود که نه پارلمان و رژیم حاکم نماینده ملت و خواست آن نیستند و هر تصمیمی که در راستای اجرای این طرح گرفته شود، باطل و غیرقانونی است.

از سوی دیگر، گرو‌ه‌ها و جناح‌های مخالف در بحرین به رژیم آل خلیفه درباره هرگونه تشدید اقداماتش علیه جنبش مردمی مسالمت آمیز این کشور هشدار دادند.

آنها همچنین بر خطرناک بودن هرگونه ادغام شدن بحرین با عربستان تحت هر عنوانی تاکید کردند و ضرورت برآورده شدن خواسته های مردم و اهداف انقلاب را خواستار شدند.

بحرین از بیش از یکسال پیش شاهد تظاهرات مردمی و انقلاب علیه رژیم آل خلیفه است و نیروهای امنیتی بحرین با همدستی نیروهای اشغالگر سعودی به سرکوب مردم پرداخته اند که تاکنون در جریان این سرکوبگری صدها نفر شهید یا زخمی شده اند.

رژیم های آل سعود و آل خلیفه در توطئه جدیدی از اتحاد بین بحرین و عربستان سخن گفته اند که اقدامی برای بردن بحرین زیر قیمومیت کامل سعودی‌ها به منظور مقابله با انقلاب مردم این کشور است.

 






تاریخ : دوشنبه 91/2/25 | 5:32 عصر | نویسنده : علی | نظرات ()

شهادت آب

 

یک محقق ژاپنی با انتشار یافته‌های تحقیقات خود مدعی شد که مولکول‌های آب نسبت به مفاهیم انسانی تأثیرپذیرند.
نظریه این محقق ژاپنی که تاکنون از سوی مؤسسات علمی فیزیکی و زیست‌شناسی مورد تأیید قرار گرفته است، مبتنی بر بررسی نمونه‌های فراوانی از کریستال‌های منجمدشده آب و مقایسه آن با یکدیگر است.
پروفسور «ایموتو»‌که یافته‌های خود را در سه جلد کتاب ارائه کرده است، معتقد است که مفاهیم متافیزیکی محیط بر روی ترکیب مولکولی آب تأثیر می‌گذارد.
این دانشمند ژاپنی که فارغ‌التحصیل دانشگاه یوکوهاماست، دارای یک مؤسسه تحقیقاتی به نام SHM در ژاپن است که امور تحقیقاتی مربوط به کریستالیزه شدن آب را در آنجا انجام می‌دهد.
آب، پیام مهمی برای ما دارد. آب به ما می‌گوید که نگاه عمیق‌تری به خودمان بیندازیم. زمانی که با آیینه آب به تماشای خود می‌نشینیم، این پیام به طور شگفت‌آوری خود را شفاف و درخشان می‌کند. می‌دانیم که زندگی بشر مستقیما به کیفیت آبی که در اطراف ما یا درون بدن ماست، روی آورده است. تصاویر و اطلاعات ارائه‌شده در این مقاله،‌ بازتابی از فعالیت «ماسارو ایموتو»، محقق خلاق و رویاپرداز ژاپنی است. «ایموتو» کتابی با نام «پیغام آب» منتشر کرده که برگرفته از یافته‌های تحقیقات جهانی وی است. اگر شما نسبت به تأثیرپذیری افکارتان از وقایع درون یا پیرامونتان شک و تردید دارید، اطلاعات و عکس‌هایی که در اینجا آورده شده را ببیند. این تصاویر مستقیما بر اساس نتایج به دست آمده در کتاب انتشاریافته «ایموتو» است، مطمئنا در فکر و ذهن شما دگرگونی پدید می‌آورد و عقاید شما را عمیقا تغییر خواهد داد.
بنا بر آنچه در کتاب «ایموتو» آمده است، ما به مدارک حقیقی دست یافته‌ایم که نشان می‌دهد، انرژی ارتعاشی بشر، افکار، نظرات و موسیقی بر ساختار مولکولی آب اثر می‌گذارد.
آب، ماده‌ای بسیار سازگار است، به گونه‌ای شکل فیزیکی آب به آسانی با محیطی که در آن هست، انطباق پیدا می‌کند و نه تنها از نظر فیزیکی تغییر می‌کند، بلکه شکل مولکولی آن نیز تغییر می‌یابد. انرژی یا ارتعاشات محیط، شکل مولکولی آب را تغییر می‌دهد. از این جنبه، نه تنها آب توانایی آن را دارد که از حیث دیداری، محیط خود را منعکس کند، بلکه از حیث مولکولی هم در انعکاس محیط اطراف خود عمل می‌کند.
«ایموتو»، تغییرات مولکولی آب را به وسیله تکنیک‌های عکسبرداری و مشاهده میکروسکوپی به صورت سند و مدرک درآورده است. به این صورت که وی قطراتی از آب را به صورت یخ درآورده و سپس آنها را در یک فضای تاریک میکروسکوپی مورد آزمایش که از قابلیت‌های عکاسی برخوردار بوده، قرار داده است. تحقیقات وی، آشکارا تغییر شکل ساختار مولکول آب را به نمایش گذاشته است و اثر محیط بر ساختار آب را نشان می‌دهد.
برف، بیش از چندین میلیون سال است که بر زمین فرود می‌آید و همان‌گونه که می‌دانیم، هر دانه برف‌، دارای شکل و ساختار خاص و منحصر به فرد است. با تبدیل یخ به آب و عکسبرداری از ساختار آن، شما به اطلاعات باورنکردنی‌ای آب دست پیدا می‌کنید.
«ایموتو» به تفاوت‌های جالب‌توجهی در ساختار کریستالی آب دست یافته است که از منابع گوناگون و شرایط مختلف در روی کره زمین تهیه شده‌اند. آبی که از نخستین محل خود از کوه جاری می‌شود و چشمه‌هایی که جاری هستند، طرح‌های هندسی بسیار زیبایی از الگوهای کریستالی‌شده خود ارائه می‌دهند. آب آلوده و سمی که از نواحی پرجمعیت و صنعتی به دست آمده است و آب راکد کوله‌های آب و سدهای ذخیره، به صراحت ساختارهای کریستالی تغییریافته و برحسب اتفاق شکل‌گرفته آب را نشان می‌دهد.

آدرس سایت آقای ایموتو هست:

www.masaru-emoto.net 

و بنا به گفته ی آقای فرهنگ، خانمی هم در ایران هستند به نام خانم حمیده بی طرف مشابه این تحقیقات را انجام داده اند و به نتیجه رسیده اند که وقتی قرآن برای آب خوانده می شود، مولوکول های آب زیباترین شکل را پیدا می کنند و تحقیقات ایشان مورد تأیید جشنواره ی خوارزمی قرار گرفته است.

 

 نقل قول مستقیم مطلبی از سایت آقای ماسارو ایموتو:

That project is the 99 names of God in Islam. We are hoping to create a photograph book of crystals showing 99 different names of God. Below is a sample of how it looks like. There are 99 of those and we spend two years going through all of them. We formally asked Masaya to edit the design and hopefully the book will be ready within this year. With this I will debut my work in the Islamic world. I feel the increasing need to keep myself physically healthy for this. 
 
 

ترجمه:

این پروژه در اسلام "99 نام خدا" نامیده می شود. ما امیدواریم که یک کتاب تصویری از کریستال ها چاپ کنیم که 99 تا از اسامی خدا را نشان می دهند، شکل زیر نمونه ای از این است که این کریستال ها چطور به نظر می آیند. از این کریستال ها 99 تا وجود دارند و ما 2 سال از وقتمان را صرف جمع کردن آنها کردیم ، ما به طور رسمی از "ماسایا" درخواست کردیم که این طرح ها را دوباره تصحیح کند و ما امیدواریم که این کار تا آخر سال به اتمام برسد. با این امر من اولین کار خود در دنیای اسلام را به انجام خواهم رساند. فکر کنم نیاز دارم خودم را از لحاظ جسمی سالم نگه دارم تا بتوانم این کار را به اتمام برسانم.

 

 

حالا میفهمیم که چرا روی جلد بطری نوشابه کوکاکولا کلمه لامحمد لامکه نوشتن ..یا مدتی روی پشت بعضی کفش کامه الله را نوشتن ..........تاثیر داره...مگه نه؟






تاریخ : دوشنبه 91/2/25 | 4:39 عصر | نویسنده : علی | نظرات ()
نسخه چاپیارسال به دوستان
پهلوان در گفت‌وگو با فارس:
ایرانی‌ها خاطره مثبتی از مذاکرات با 1+5 ندارند/تغییر رفتار غربی‌ها ظاهری است

خبرگزاری فارس: دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: ملت ایران خاطره مثبتی از مواضع کشورهای 1+5 ندارد زیرا آنها همیشه علیه منافع کشورمان فعالیت کردند.

خبرگزاری فارس: ایرانی‌ها خاطره مثبتی از مذاکرات با 1+5 ندارند/تغییر رفتار غربی‌ها ظاهری است

 

محمد پهلوان دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، در مورد موضع کشورهای عضو 1+5 گفت: ملت ایران خاطره مثبتی از مواضع کشورهای 1+5 ندارد زیرا آنها همیشه علیه منافع کشورهای مستقل فعالیت کردند.

وی افزود: در این چند سال اخیر آنها با هر نوع تحریم، کارشکنی و ترور دانشمندان سعی داشتند از فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران جلوگیری کنند اما با وجود آنکه همه راه‌ها را برای مقابله با ایران انجام دادند در نهایت شکست خوردند.

پهلوان با اشاره به بحران اقتصادی در کشورهای اروپایی تصریح کرد: کشورهای اروپایی با وجود آنکه خود در بحران اقتصادی به سر می‌برند، سعی داشتند به سیاست‌های اقتصادی ایران ضربه وارد کنند ولی مردم به اعتراض به سیاست‌های اقتصادی آنها به پا خواستند که در این راستا مردم فرانسه با "نه" بزرگ به سارکوزی یکه‌تاز عالم سیاست را از عرصه سیاسی بیرون کردند.

دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در مورد پیام "نه" مردم فرانسه به سارکوزی گفت: سایر سران کشورهای غربی نیز باید توجه کنند که اگر بخواهند به مواضع قبلی خود ادامه دهند سرنوشتی جز سارکوزی نخواهند داشت.

این فعال دانشجویی در خصوص روند مذاکرات گفت: با توجه به اینکه مشکلات در کشورهای اروپایی بالا گرفته است، دولت‌های استکباری متوجه شده‌اند که فشار اقتصادی بر ملت ایران تاثیری نخواهد داشت و سعی کردند در تغییر ظاهری در رفتار خود ایجاد کنند.

دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در مورد تلاش‌های لابی‌های صهیونیستی در مذاکرات 1+5 عنوان کرد: لابی‌های صهیونیستی تلاش می‌کنند تا مذاکرات را به شکست نزدیک کنند ولی تلاش‌های آنها نتیجه‌ای جز نابودی کشورهای استکباری به دنبال نخواهد داشت.

پهلوان در رابطه با فتوای مقام معظم رهبری مبنی بر حرام بودن استفاده از سلاح‌های اتمی تصریح کرد: به دلیل اینکه در کشور ایران اسلام تعیین کننده است، مردم و مسئولان نظام اسلامی به دنبال صلح هستند و  هرگز تنش و جنگ را دنبال نمی‌کنند.

وی اضافه کرد: درحالی که ملت ایران هر روز از سوی دولت‌های مدعی حقوق بشر تهدید می‌شود اما کرامت و شرافت خود را از دست نداده است.

دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با اشاره به اینکه کشورهای استکباری موضع یکسانی در مذاکرات 1+5 نخواهند داشت، تاکید کرد: هر کدام از کشورها مشکلات عدیده‌ای در جامعه خود دارند که با توجه به شرایط خود در مذاکرات موضع‌گیری می‌کنند.

وی افزود: از سوی دیگر مردم فرانسه به دلیل اینکه "نه" بزرگ خود را به سیاست‌های قبلی سارکوزی اعلام کردند، مشخص است که دولتمردان فرانسوی اشتباهات گذشته خود را تکرار نخواهند کرد.

پهلوان در مورد مواضع چین و روسیه نیز گفت: موضع چین و روسیه با مواضع آمریکا تفاوت‌های جدی دارد.






تاریخ : دوشنبه 91/2/25 | 3:53 عصر | نویسنده : علی | نظرات ()
نسخه چاپیارسال به دوستان
فعال دربند‌ آل خلیفه پس از اعتصاب غذا 49 کیلو شد

خبرگزاری فارس: همسر فعالی بحرینی در بند رژیم آل خلیفه اعلام کرد که وزن همسرش پس از 96 روز اعتصاب غذا به 49 کیلو رسیده است اما حاضر نیست به اعتصاب غذای خود پایان دهد.

خبرگزاری فارس: فعال دربند‌ آل خلیفه پس از اعتصاب غذا 49 کیلو شد

 

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری "صوت المنامة"، "خدیجة موسوی" همسر "عبدالهادی الخواجه" فعال حقوقی که در زندان "آل خلیفه" اعتصاب غذا کرده است، گفت که وزن همسرش اکنون پس از 96 روز اعتصاب غذا، به 49کیلوگرم رسیده است.

بر اساس این گزارش، خانواده عبدالهادی دیروز یک‌شنبه با او در بیمارستان وزارت کشور در "القلعة" ملاقات کردند.

همسر عبدالهادی گفت که ملاقات دیروزش با همسرش دو ساعته بوده و وی همچنان برغم بستری شدن در بیمارستانی نظامی، در اعتصاب غذا به سر می‌برد.

خواجه 50 ساله است و به اتهام براندازی رژیم آل خلیفه به حبس ابد محکوم شده است.

ادامه بازداشت عبدالهادی الخواجه در حالی ادامه می‌یابد که تظاهرات‌های مردمی در مناطق مختلف بحرین در حمایت از این فعال حقوق بشری ادامه دارد و موضوع عدم آزادی و ادامه اعتصاب غذای الخواجه به مهمترین مسئله روز بحرین تبدیل شده است. تا جایی که "کاترین اشتون" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواستار نجات جان این فعال حقوقی بحرین شده و شیخ "خالد بن علی آل خلیفه" وزیردادگستری رژیم بحرین نیز از خواجه خواسته تا به اعتصاب غذایش پایان دهد.






تاریخ : دوشنبه 91/2/25 | 3:52 عصر | نویسنده : علی | نظرات ()
<      1   2   3   4   5   >>   >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • ارسلان قاسمی