سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.
نسخه چاپیارسال به دوستان
به مناسبت ولادت حضرت زهرا(س) صورت گرفت
تجلیل از مادر شهیدان فهمیده و همسر شهید باکری در خبرگزاری فارس

خبرگزاری فارس: به مناسبت سالروز ولادت حضرت زهرا(س)، مادر شهیدان «داود و محمدحسین فهمیده» و همسر سردار شهید «مهدی باکری» در خبرگزاری فارس تجلیل شدند.

خبرگزاری فارس: تجلیل از مادر شهیدان فهمیده و همسر شهید باکری در خبرگزاری فارس
? گزارش تصویری مرتبط

-------------------------------

 

به گزارش خبرنگار ایثار و شهادت باشگاه خبری فارس «توانا»، در سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و بزرگداشت مقام زن، مراسم تجلیل از مادر شهیدان «داود و محمدحسین فهمیده» و همسر سردار شهید «مهدی باکری» با حضور مدیرعامل و خبرنگاران خبرگزاری فارس برگزار شد.

 

* شرط ازدواج شهید باکری

 

صفیه مدرس، همسر سردار شهید «مهدی باکری» در این مراسم در خصوص معیارهای ازدواج خود با شهید، بیان داشت: هرچند مرسوم است که دخترها در هنگام ازدواج شرایط و معیارهای خاصی قرار می‌دهند، اما کاملاً در خاطرم هست که هیچ شرطی در ذهن نداشتم ،به جز اینکه «مرد خدایی» باشد. 

وی با بیان معیارهای شهید باکری، ادامه داد: آقا مهدی تنها خواسته‌اش از من این بود که هرجا نظام اسلامی به وجودش نیاز داشت، در آنجا حاضر شود.

 

* در زمان بارداری خوردن مال حلال برایم خیلی اهمیت داشت

 

مادر شهیدان فهمیده، مهمان دیگر خبرگزاری فارس، با بیان خاطراتی از شهید «محمدحسین فهمیده»، اظهار داشت: یادم هست وقتی خبر شهادت نوجوانی 13 ساله را از رادیو اعلام کردند، به خانواده گفتم این پسر، حسین ماست. پدرش گفت «حسین خرمشهر نیست اما اگر پسر من چنین کاری می‌کرد، بسیار به او افتخار می‌کردم».

وی در خصوص نحوه تربیت فرزندانش گفت: در ایام بارداری، غذای هیچ‌کس را نمی‌خوردم حتی اگر بسیار دلم می‌خواست که از آن استفاده کنم، به منزل می‌آمدم و همان غذا را درست می‌کردم.

 

* ولایت‌پذیری حضرت زهرا(س) الگویی برای تمام اعصار است

 

«سید نظام‌الدین موسوی» مدیرعامل خبرگزاری فارس هم ضمن تشکر از حضور خانواده شهیدان فهمیده و باکری، با اشاره به نقش والای حضرت زهرا(س) بیان داشت: اهل بیت(ع) الگوهایی هستند که به ما نشان می‌دهند می‌توان به اوج انسانیت نیز رسید.

وی ادامه داد: بسیاری از فعالیت‌های حضرت زهرا(س) الگوی مردان نیز هست؛ به قول عزیزی حیف است که بگوییم حضرت زهرا(س) فقط الگوی زنان است. دفاع از ولایت و ولایت‌پذیری این بانوی اسلام الگویی برای تمام قرن‌ها و اعصار است.






تاریخ : شنبه 91/2/23 | 6:8 عصر | نویسنده : علی | نظرات ()


 

غضنفر میره خونه میبینه بوی گاز میاد به زن و بچه هاش میگه برق رو روشن نکنید من کبریت آوردم!!!

دکتر به یارو میگه: دوتا خبر بد دارم.
اولیش اینه که تو فقط بیست و چهار ساعت زنده می مونی.
یارو میگه دومیش چیه؟
دومیش اینه که دیروز یادم رفت اینو بهت بگم!!!

یارو میره آمریکا .ازش می پرسن اسمت چیه؟ می گه  : POWER GOD NEW DAYS
می پرسن معنیش چیه؟ می گه: قدرت الله نوروزی!
 






تاریخ : شنبه 91/2/23 | 5:42 عصر | نویسنده : علی | نظرات ()
رهبر معظم انقلاب به مناسبت روز زن:

حضرت زهرا(س) الگوی کامل عفاف و حجاب زن مسلمان است/مظاهر خودنمایی و بد حجابی، آثار مخرب و ماندگاری بر اخلاق و جامعه دارد (1391/02/23 - 14:37)

در سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها بانوی حیا و پاکدامنی،‌حسینیه امام خمینی، سیراب از فضائل و مناقب کوثر نبوی شد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار با تبریک روز تاریخی و فراموش نشدنی ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها و گرامیداشت تقارن این روز با تولد امام خمینی (ره)، ابعاد مختلف زندگی حضرت فاطمه زهرا را الگوی جامعی از فضائل معرفی و خاطرنشان کردند:‌ نام گذاری امروز به نام روز زن، درسهای جاودانه ای برای همه خصوصاً بانوان و زنان کشور اسلامی ما دارد تا با آراستن خود به زیور تقوا، عفاف، دانش، شجاعت، ایستادگی، تربیت صحیح فرزند، و اهمیت دادن به خانواده، در راه و مسیر حضرت زهرا (س) حرکت کنند.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به اینکه ذهن و کلام انسانی از بیان تمام فضیلت، درخشندگی، کبریاء و عظمت دخت گرامی پیامبر قاصر و عاجز است، افزودند: با این وجود، کلام و زندگی آن بانوی بزرگوار و ائمه اطهار، از دسترس انسان خارج نیست بلکه بر خلاف الگوهایِ دروغینِ دنیایِ مادی، ائمه اطهار(ع)، مسیر و جهتِ صحیح حرکت و زندگی انسانها را نشان داده اند و خود بر قله این کمالات ایستاده اند و انسان را نیز دعوت به پیمودن این مسیر کرده اند.
ایشان همه جامعه خصوصاً بانوان را به پیمودن راه فضیلت های معنوی ائمه اطهار (ع) دعوت کردند و با مروری بر سوابق تاریخی حضور زنان در عرصه های مختلف مبارزه ضد استبدادی از زمان مشروطه تا پیروزی انقلاب خاطرنشان کردند: در حالیکه غرب تبلیغ می کند زن برای ایفای وظایف اجتماعی خود باید حجاب را کنار بگذارد اما حضور موثر زنان در عرصه های مختلف سیاسی و اجتماعی ایران نشان می دهد زن با حجاب کامل هم می تواند به وظایف تربیتی خود در جامعه عمل کند که نمونه عینی آن، مادران بزرگوار شهدا هستند.
رهبر انقلاب اسلامی به تلاش دشمن برای استفاده از نقاط ضعف اشاره کردند و افزودند:‌ انسان در معرض آسیب قرار دارد و همه باید مراقب رفتار خود باشیم و بدانیم برخی مظاهرِ خودنمایی، بی تقوایی و رعایت نکردن حجاب و عفاف آثار مخرب و ماندگاری بر اخلاق و سیاست جامعه دارد و در این زمینه باید خود زنان، بیشتر مواظبت کنند.
حضرت آیت الله خامنه ای، حجاب را موجب شخصیت زن و عاملی برای وقار و متانت او دانستند و تصریح کردند: ‌عفاف بانوان باعث افتخار ، ارزش گذاری و سنگین شدن آبرو و احترام زن در جامعه می شود به همین دلیل باید از اسلام به خاطر توجه به مسئله حجاب تشکر کرد.
ایشان در بخش دیگری از سخنان خود، شناخت و معرفت اهل بیت را نعمت بزرگ خداوند دانستند و خاطرنشان کردند: ستایشگری فضائل اهل بیت (ع) در قالب شعر و نثر نعمت دیگری است که مداحان باید قدر آن را بدانند.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه معرفی فضایل معنوی اهل بیت، الگوسازی در جامعه است افزودند: اگر این حرکت با نیت خدایی و خالصانه در جامعه انجام شود کار متعالی و اثر گذاری خواهد بود به همین دلیل مداح باید ببیند بیان کدام منقبت و فضیلت موجب هدایت مخاطب و خضوع و خشوع دل مستمع در برابر خداوند می شود و او را برای حرکت در مسیر اهل بیت تشویق می کند.
حضرت آیت الله خامنه ای، کار جامعه مداحان را بیان حقیقت با استفاده از صدای خوش، آهنگ زیبا، در قالب شعر دانستند و تصریح کردند: استفاده از ترکیب چند هنر، تأثیر مضاعفی در ذهن مخاطب می گذارد لذا احتیاج به فکر و آموزش دارد.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به سطح بالای فهم، معرفت، بلوغ فکری، آگاهی و بصیرت آحاد جامعه خاطرنشان کردند: امروز توانایی های ایران اسلامی در عرصه های مختلف در جهان سراسر مادی می درخشد و مثل خورشید نورافشانی می کند و مداحان نیز باید با توجه به چنین فضایی، به مخاطب خود مطلب و شعر ارائه کند.
در ابتدای این دیدار، تعدادی از مداحان اهل بیت علیهم السلام سروده هایی در بیان شأن و عظمت دخت گرامی پیامبر اکرم، و نیز ذریّه ایشان حضرت امام خمینی (ره) قرائت کردند.






تاریخ : شنبه 91/2/23 | 4:3 عصر | نویسنده : علی | نظرات ()

شرط بندگی خدا

خداوند به حضرت آدم فرمود من بزودی همه نیکیها را برای تو در چهار چیز جمع خواهم کرد

حضرت آدم گفت :خداوندا آن چهار چیز کدامند؟

خداوند فرمود

یکی از آنها مربوط به من است

دومی مربوط به خود توست

سومی مربوط به من وتوست

چهارمی مربوط به تو ومردم است

آدم گفت: خدایا آنها را برایم توضیح بده تا بدانم 

خداوند متعال فرمود: آنچه که مربوط به من میباشد اینست که

اول :به من عبادت کنی وچیزی رابرایم شریک قرارندهی 

دوم :آنچه مربوط به توست این است که من پاداش هرعمل نیک تورابیش از میزان استحقاقش میدهم 

سوم آنکه مربوط به من وتو میباشد اینکه تو دعا کنی ومنهم اجابت نمایم 

چهارم : آنکه میان تو ومردم است اینکه نسبت به مردم همان رفتاری را داشته باشی که میخواهی دیگران درباره تو داشته باشند

اقتباس از کتاب حدیث قدسی .. مرحوم شیخ حُـــّر عاملی ص12






تاریخ : شنبه 91/2/23 | 3:50 عصر | نویسنده : علی | نظرات ()

حدیث قدسی :

  • [خداوند متعال به حضرت داود (ع) وحی فرمود : ای داود!] دانشمند (معلم موفق) به این صفات نیازمند است : عقل? ملایمت و مدارا دلسوزی و خلوص نیت? بردباری و شکیبایی? بخشندگی و قناعت. و دانشجو به این صفات : رغبت به تحصیل? اراده? فرصت و آسودگی خاطر? انجام فرائض مذهبی? خداترسی? حافظه? پایداری و دور اندیشی.

منبع : البحار 2/32






تاریخ : شنبه 91/2/23 | 3:49 عصر | نویسنده : علی | نظرات ()
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • ارسلان قاسمی