سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.
دبیرستاد حقوق بشر قوه‌قضایه عنوان کرد؛
محمد جواد لاریجانی در مراسم رونمایی از طرح‌ کلان شبکه گرید ملی محاسباتی با بیان این که اهمیت فناوری گرید همسنگ فناوری اینترنت است، به توصیه های مهم رهبر معظم انقلاب درباره این فناوری پرداخت.

 

به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از ستاد حقوق بشر قوه قضاییه، محمد جواد لاریجانی، دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه و رییس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی (IPM  )در مراسم رونمایی از طرح‌ کلان شبکه گرید (تورین) ملی محاسباتی و شبکه ملی فرهنگ که صبح امروز با حضور رییس جمهور در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد اظهار داشت: 20 سال پیش زمانی که اینترنت توسط پژوهشگاه دانش‌های بنیادی به ایران آمد اختلافی بین ما و وزیر مخابرات پیش آمد.

وی ادامه داد: آنها اعتقاد داشتند که این فناوری مانند فکس است. از این رو من نامه‌ای به مقام معظم رهبری در خصوص این فناوری و کاربردهای آن نوشتم. پس از دو هفته مقام معظم رهبری هر دوی ما را فرا خواندند و بر سه مطلب را تاکید کردند. ایشان فرمودند این صنعت بسیار جالب است و باید از همین حالا بر روی آن سرمایه‌گذاری شود. همچنین این فناوری باید برای جوانان بسیار جذاب باشد و لازم است میدان را برای آنها فراهم کنیم و در نهایت تاکید کردند این صنعت مانند سایر صنایع، آلودگی خاص خود را دارد که باید برای آن برنامه‌ریزی کرد.

 

لاریجانی در ادامه درباره تفاوت‌های گرید و اینترنت نیز گفت: اینترنت دارای کاربران عادی است اما گرید کاربرانی با حجم عظیمی از داده‌ها و عملیات را دارد که قصد ذخیره‌سازی اطلاعات و سپس دسترسی به آن را دارند.

 

دبیرستاد حقوق بشر قوه قضاییه افزود: گرید، فناوری‌ای است که امکانات محاسباتی مختلف برای یک مجموعه دانشگاهی و یا چندین دانشگاه را فراهم می‌آورد تا بتوانند محاسبات عظیمی را انجام دهند.

 

لاریجانی با بیان این که در حال حاضر 14 دانشگاه و مرکز علمی و پژوهشی در قالب گرید ملی به یکدیگر متصل هستند، گفت: یکی دیگر از کاربردهای گرید ملی استفاده از قدرت پردازش این شبکه در هواشناسی است. در حال حاضر تحلیل داده‌های هواشناسی به شش ساعت زمان نیاز دارد که با استفاده از فناوری گرید این زمان به 3، 5 تا 10 دقیقه کاهش خواهد یافت.

 

رییس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی که مجری طرح گرید محاسباتی ملی است، خاطرنشان کرد: از فناوری گرید می توان در فعالیت بانک‌ها، بررسی زمین‌ لرزه‌ها به خصوص پس لرزه‌ها، حرکت‌های هوشمند مانند ‌هواپیماهای با خلبان و بدون خلبان، طراحی‌های ایرودینامیکی مانند هواپیما، موشک، زیردریایی و محاسباتی رصدی استفاده کرد.

 

لاریجانی ادامه داد: به عنوان مثال با استفاده از فناوری گرید می‌توان سنسورهایی را داخل زمین قرار داد و داده‌های دریافتی توسط این سنسور را پس از زلزله‌های بزرگ مورد تحلیل قرار داد.

 

وی با بیان این که یکی از اهداف راه‌اندازی طرح تورین محاسباتی ملی، استفاده از قدرت پردازش این طرح در محاسباتی رصدی است، گفت: رصدخانه‌ی ملی ایران یکی از طرح‌های با افتخار ایران محسوب می‌شود که در این دولت و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به نتیجه رسیده و مراحل نهایی خود را طی می‌کند. در این راستا از رییس جمهور دعوت می‌کنیم که برای آغاز احداث ساختمان گنبد رصدخانه حضور یابند.

 

رییس پژوهشگاه‌ دانش‌های بنیادی خاطرنشان کرد: استفاده از فناوری‌های گرید در محاسبات داخل ذرات یکی از کاربردهای این فناوری به طوری که در حال حاضر در آزمایشگاه بزرگ سرن که ایران هم در آن عضویت داشته و توانسته قطعاتی را برای آن بسازد از این فناوری استفاده می‌کند. البته، در حال حاضر محققان ایرانی با حضور در این آزمایشگاه بزرگ دنیا مدل استاندارد داخل ذرات را چک می‌کنند.

 

لاریجانی در پایان با بیان این که محورهای مهم فاز بعدی طرح تورین محاسباتی ملی به معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری ارائه شده است،‌ گفت: گسترش اتصال سایر دانشگاه‌های کشور به تورین محاسباتی ملی و ایجاد کاربری آسان و استفاده غیر علمی از آن از محورهای فاز دوم این طرح کلان محسوب می‌شود.

 

درزمان سخنرانی لاریجانی با دستور رییس جمهور یک ماتریس هزار در هزار به صورت آن لاین توسط ابررایانه‌ امیرکبیر دانشگاه صنعتی امیرکبیر محاسبه شد.






تاریخ : پنج شنبه 91/3/11 | 8:27 صبح | نویسنده : علی | نظرات ()
 

ایهود باراک وزیر دفاع رژیم صهیونیستی اذعان کرد که پیشرفت های روزافزون هسته ای ایران شمشیری بر گردن اسرائیل است.
به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آلمان؛ ایهود باراک گفت به خاطر پیشرفت های هسته ای ایران، اسرائیل نمی تواند آرامش داشته باشد .

وی افزود: اسرائیل به ایران به عنوان بزرگترین تهدید موجود می نگرد زیرا مقامات ایرانی می گویند اسرائیل باید از نقشه جهان حذف شود.





تاریخ : پنج شنبه 91/3/11 | 8:25 صبح | نویسنده : علی | نظرات ()
موسسه انقلاب اسلامی منتشر کرد؛
موسسه انقلاب اسلامی در تازه‌ترین کتاب منتشر شده اقدام به انتشار خاطرات رهبر معظم انقلاب از امام خمینی (ره) کرده است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، به نقل از دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب اسلامی، «مدح خورشید» که به زودی و در آستانه ایام رحلت امام خمینی (ره) روانه کتابفروشی‌ها خواهد شد، شامل بیان خاطرات و تبیین مصادیق بارزی از سیره و رفتار امام خمینی (ره) است. این خاطرات که برخی از آن‌ها تاکنون انتشار عمومی نیافته است، خاطرات ایام ریاست جمهوری آیت‌الله خامنه‌ای را هم شامل می‌شود.

«مدح خورشید» که اولین کتاب از گزیده خاطرات رهبر انقلاب است در حجم یکصد و سی و شش صفحه به همت انتشارات انقلاب اسلامی (وابسته به موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب ) گردآوری و تدوین شده است.

 

در بخشی از این کتاب و در خاطره‌ای با عنوان «اعتقاد به پیروزی خون بر شمشیر» که بر گرفته از سخنرانی معظم له در حزب جمهوری اسلامی به تاریخ بهار 1358 آمده است:

«تمام شیوه‌هایى که ایشان در طول این مدّتِ مبارزه به کار زدند ابتکارى بود و ابتکاراتى بود که دیگرانى که ناظر بودند همه رد می‌کردند، حتّی دوستان ایشان، حتّی دوستان ایشان! شما ببینید در ظرف این یک سالِ اخیر چه شیوه‌هایى را ایشان به کار زدند و به کار بردند! همه‌اش مبتکرانه و همه مثل تیرهایى که درست به هدف می‌خورد؛ یک دانه‌اش خطا نکرد؛ یک دانه‌اش اشتباه از آب در نیامد؛ در حالى که اغلب خدشه  می‌کردند، تخطئه می‌کردند.

آن روزى که اعلامیه‌ى خون بر شمشیر پیروز {است}، آمد، دوستانِ نزدیک ایشان در تهران، در قم دچار تردید شدند که آیا این مصلحت است؟ این جایز است؟ این اعلامیه خوب بود؟ درست است؟ قرص، مثل کوه ایستاد و دیدید که خون بر شمشیر پیروز شد. آن روزى که ایشان رفتند به فرانسه، براى همه شگفت‌آور بود و هیچ کس به ذهنش نمی‌آمد. آن روزى که ایشان تصمیم گرفتند برگردند ایران، همه دچار دلهره شدند... و ندیدم کسى را که غیر از این قضاوت داشته باشد. با هر کس برخورد کردیم دیدیم همینجور است. خب تمام این تاکتیک‌ها، تمام این شیوه‌هاى گوناگونى که این ضرباتى که در مواقع حسّاس این مرد بزرگ، این رهبر بزرگ وارد آورده، تمام ضربات بجایى بوده و این را سرنوشت مبارزه و گذشت کار و گردش کار به ما ثابت کرد.»/س3


 





تاریخ : پنج شنبه 91/3/11 | 8:24 صبح | نویسنده : علی | نظرات ()
فارس گزارش می‌دهد
«تعیین جایزه» مردمی برای حکم اعدام خواننده موهن

خبرگزاری فارس: اقدام هتاکانه خواننده موهن به مقدسات شیعه موجب شد که هم‌وطنان ایرانی به صورت خودجوش پس از اعلام حکم ارتداد او توسط مراجع، جوایزی را برای اجرای حکم اعدام اختصاص می‌دهند.

خبرگزاری فارس: «تعیین جایزه» مردمی برای حکم اعدام خواننده موهن

 

به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه فارس، در روزهای ماه مه 2012 مصادف با اواسط اردیبهشت ماه امسال، خبرها حکایت از اقدام هتاکانه یک بهایی به ساحت مقدس امام دهم شیعیان، امام علی‌النقی علیه‌السلام داشت.

شاهین نجفی خواننده ایرانی مقیم آلمان آهنگی توهین آمیز علیه  امام هادی علیه‌السلام را روانه بازار کرد و این اقدام خشم عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام را بر انگیخت و قلب آنها را به درد آورد.

بنابراین در پی انتشار آهنگ توهین آمیز به اعتقادات شیعه، موجی از اعتراض مردمی همراه با حکم ارتداد خواننده ترانه موهن از سوی مراجع عالیقدر همراه شد.

به طوری که بسیاری از مراجع تقلید تشیع از جمله آیات «لطف‌الله صافی گلپایگانی»، «ناصر مکارم شیرازی»، «مسلم ملکوتی»، «محمدعلی علوی گرگانی»، «حسین نوری همدانی»، «جعفر سبحانی» این ترانه را موجب ارتداد و توهین به مقدسات دانستند.

آنچه که در این فضا بیش از بیش نمود پیدا کرده است، حرکت خودجوش مردمی برای اعلام انزجار از اقدام هتاکانه و تشویق برای اجرای حکم اعدام این خواننده ملعون است که نقش جوانان به خصوص نسل سوم و چهارم انقلاب در این حرکت خودجوش بسیار خیره کننده است.

*جایزه جالب مهندس مسلمان برای اعدام خواننده مرتد

 

«سید مهدی موسوی» یکی از جوانان دهه 60 در وبلاگ خود به نام «مهندس مسلمان» نوشته است: «یک حرکت جهادی، هر ایرانی یک جایزه به قاتل شاهین نجفی اعطا کند، من به هر کسی که شاهین نجفی را بکشد، یک ماه حقوقم را همراه با یک پرچم که متعلق به گنبد امام علی(ع) است، را اهدا خواهم کرد».

موسوی مدتی را به عنوان مهندس نقشه‌بردار در حرم امیرالمؤمنین علیه‌السلام مشغول به کار بوده است، توانسته بود پرچم گنبد امام علی علیه‌السلام را به عنوان هدیه دریافت کند، می‌گوید: این پرچم عزیرترین چیزی است که در دست دارم و به هر کسی که بتواند حکم اعدام این مرتد را اجرا کند، به اضافه حقوق یک ماه خود را تقدیم خواهم کرد.

 

 

*5هزار دلار برای مجازات هتاک

«علی عابدی» نیز در صفحه گوگل پلاس «موسوی» می‌نویسد: «عهدمی‌کنم که به قاتل این مرتد کثیف حقوق یک ماه خود را به همراه فرش زیرپایم را هدیه کنم،کاش خودم می‌توانستم زمین را از لوث وجودش پاک کنم، یا جمله «5 هزار دلار سهم جایزه من، هر کسی دهان این خبیث را برای همیشه بست، این جایزه به او تعلق می‌گیرد» از سوی «مجتبی شاهمرادی» در صفحه وب انتشار یافته است.

 

 

*10میلیون تومان از سوی یکی از اهالی موسیقی

همچنین «حامد زمانی» یکی از خوانندگان جوان، جایزه‌ای را برای مجری حکم اعدام فرد هتاک تعیین کرد، او در صفحه فیس‌بوک خود می‌نویسد: «اینجانب حامد زمانی به عنوان عضو کوچکی از جامعه موسیقی کشور به همراه جمعی از دوستان در پی اقدام هتاکانه شاهین نجفی که بر اساس فقه دینی ما سب اهل‌بیت(ع) و نبی مکرم اسلام(ص) است، به هر شخص و گروهی که این اعدام انقلابی را انجام دهد، 10 میلیون تومان که در حد وسع بنده حقیر می‌باشد، هدیه اهدا خواهم کرد، هر چند این مهدورالدم ارزش ریالی ندارد، اما برای جلوگیری از رواج هتک حرمت اهل‌بیت پیامبر(ص) از همه متدینین دعوت می‌کنم که در این دفع فتنه ما را یاری کنند».

 

 

*200هزار دلار از سوی یک پایگاه خبری

در همین حال پایگاه خبری رویداد نیز جایزه دویست هزار دلاری برای اجرای حکم ارتداد شاهین نجفی اختصاص داده است، در بخشی از بیانیه خود می‌آورد: «توهین‌های سازمان دهی شده و بسیار شنیع شاهین نجفی نسبت به ساحت مقدس اهل‌بیت و خصوصاً علی‌النقی علیه‌السلام، رویداد را بر آن داشت تا برای اجرای حکم اعدام این مرتد جایزه قابل توجهی را اختصاص دهد، بنابراین تصمیم، هر یک از مومنین که موفق به اجرای حکم اعدام نامبرده شود، با عنایت به احیای سیره عملی امام خمینی (ره) در مجازات قاطعانه هتاکان و عاملان توهین به ساحت مقدس شریعت مبین اسلام، از رویداد این مبلغ را در هر نقطه از جهان با وجه رایج و به شیوه قابل قبولی دریافت خواهد کرد».

 

این درحالی است که شیعیان کشورهای دیگر نیز برای تعیین جایزه و اجرای حکم خواننده هتاک اعلام آمادگی کرده اند که گزارش آن در روزهای آینده خدمت خوانندگان ارائه خواهد شد.

و این حرکت خودجوش همچنان ادامه دارد...






تاریخ : پنج شنبه 91/3/11 | 8:17 صبح | نویسنده : علی | نظرات ()
رسوایی اخلاقی یکی از شیوخ فرقه گنابادی

خبرگزاری فارس: یکی از شیوخ گنابادی با وجود کهولت سن در اقدامی غیراخلاقی به دختران جوان فرقه تعرض کرد.

خبرگزاری فارس: رسوایی اخلاقی یکی از شیوخ فرقه گنابادی

 

به گزارش خبرنگار آیین و اندیش خبرگزاری فارس، فرقه گنابادی با شعار فریبنده دستگیری از افراد جویای حقیقت، مدعی است که قطب‌هایشان مقامی نزدیک به خداوند را دارند و بی‌شک ایشان را مصون از خطا و اشتباه می‌دانند. از این روست که افراد فرقه تمام دستورات قطب را مو به مو اجرا می‌کنند و برای او مقام مصونیت قائل هستند.

و حالا یکی از شیوخ فرقه گنابادی ساکن شهرستان گراش استان فارس، مصون بودن از هر گونه خطا و اشتباه را معنی کرد و هر چه را که اقطاب و گذشتگانش رشته بودند، پنبه کرد. این شیخ گنابادی با وجود کهولت سن به دختران جوان فرقه تعرض و دست‌درازی کرد که البته با این عملش برملا شد و خانواده‌ها شکایاتشان را نزد قطب فرقه بردند.

بعد از شکایات خانواده‌ها و آشکارشدن حرکات غیر اخلاقیش، این شیخ فرقه ناچار به اعتراف شد. این اعتراف بنای منحرف را تطهیر نمی‌کند اما حداقل مصون بودن قطب از گناه و خطا را نفی می‌کند.

اخبار تکمیلی در این باره متعاقباً اعلام می‌شود.






تاریخ : پنج شنبه 91/3/11 | 8:17 صبح | نویسنده : علی | نظرات ()
<   <<   11   12   13   14   15   >>   >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • ارسلان قاسمی