سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

اس ام اس رحلت امام خمینی

ارتحال رهبر کبیر انقلاب حضرت آیت الله العظمی امام خمینی قدس الله نفسه الزکیه حقا ًضایعه ای جبران ناپذیر و صدمه ای بزرگ بود .






تاریخ : دوشنبه 91/3/8 | 1:57 عصر | نویسنده : علی | نظرات ()

ما انگلیسی نیستیم

ستاره تیم راگبی ایرلند هنگام دست دادن ملکه با اعضای تیمش، با دست کردن در جیب خود، دل صدها هزار ایرلندی تحت استعمار انگلستان را شاد کرد.


به گزارش وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل از سایت اوباما، در جریان دیدار سال 2009 ملکه انگلیس با تیم راگبی ایرلند که با هدف نشان دادن حاکمیت دولت انگلیس بر ایرلندی‌ها صورت گرفت، اتفاقی افتاد که همه نقشه‌های سلطنت انگلستان در جریان دیدار 3 روزه ملکه انگلیس از ایرلند را نقش بر آب کرد.




در این دیدار، زمانی که ملکه با تعدادی از اعضای تیم دست داد نوبت به رانون اوگارا ستاره تیم راگبی ایرلند رسید و در کمال ناباوری، ملکه با دستان اوگارا که در جیبش مانده بود، مواجه شد.


 به همین ترتیب نفر بعدی نیز از دست دادن با ملکه‌ کشور متجاوز خودداری کرد و این موضوع، اوگارا و دوستش را به قهرمانان ایرلند تبدیل و انتشار این تصویر، دل مردم ایرلند را شاد کرد. 

در پی برگزاری جشن 60 سالگی پادشاهی ملکه انگلستان که با دعوت پادشاهی‌های جهان توسط خاندان سلطنتی انگلیس برگزار شده بود، موجی از اعتراضات اینترنتی در انگلیس، ایرلند و اسکاتلند علیه خاندان سلطنتی به راه افتاد. 
 در همین زمینه نیز، تصویر مذکور دوباره و به طور گسترده‌ای در فیس‌بوک مورد توجه قرار گرفته به طوری که تاکنون 1020 بار محبوب شده و توسط بیش از 1200 کاربر بازنشر شده است.

کاربر منتشرکننده این تصویر با نوشتن جملاتی چون "ما انگلیسی نیستیم، انگلوساکسن نیستیم، ایرلندی هستیم."، "لعنت به پادشاهی متحد بریتانیا" و "کشور ما را به ما بازگردان"، تحسین صدها کاربر دیگر را برانگیخته است.





تاریخ : دوشنبه 91/3/8 | 1:53 عصر | نویسنده : علی | نظرات ()
مهمانپرست:
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: احتمال عملیات نظامی علیه کشور بسیار ضعیف است چراکه رژیم نامشروع صهیونیستی در قد و قواره تهدید ایران نیست.
به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، رامین مهمانپرست در جمع دانشجویان دانشکده صداوسیما  گفت: در بحرین بیش از70 درصد مردم این خواسته را دارند که اراده شان در اداره جامعه براساس هر فرد یک رای حاکم شود اما رسانه های غربی با مدیریت خاصی از کنار این موضوع بسیار مهم می گذرند در حالی که درباره سوریه با حمایت از گروه های مسلح و تروریستی از حقوق بشر و آزادی دم می زنند.

وی گفت: البته حاکمان وابسته منطقه نیز به علت وابستگی شدیدشان به قدرت های غربی تصور می کنند اگر به خواست ملت هایشان توجه کنند دیگر بر سر کار قدرت باقی نخواهند ماند از همین رو با سرکوب و کشتار تلاش می کنند مقابل مردم بایستند هرچند تجربه نشان داده است که خواست مردم در نهایت بر زورگویی پیروز خواهد شد.

سخنگوی وزارت امورخارجه تاکید کرد: همه علت فشارهای آنان به سوریه این است که این کشور در خط مقدم مقابله با زورگویی ها و تجاوزگری های رژیم صهیونیستی قرار دارد و ایجاد بحران در سوریه راه فراری برای کاهش فشار بر رژیم صهیونیستی است زیرا این رژیم در طول سالیان گذشته به علت شکست در برابر مقاومت اسلامی منطقه منزوی و ضعیف تر شده است.

مهمانپرست همچنین با اشاره به طرح اتحادیه عرب و شورای امنیت برای حل مسئله سوریه گفت: زمانی که طرح کوفی عنان کمی پیشرفت داشت بمب گذاری و ترورها در سوریه افزایش یافت و این نشان می دهد  غرب و وابستگان منطقه ای آنان ثبات و امنیت سوریه را به ضرر خود می دانند.

سخنگوی وزارت امورخارجه در ادامه تحولات بیداری اسلامی منطقه را نوید سرآغاز تحول بزرگتر در خاورمیانه دانست و گفت: اگر روند کنونی به نتیجه دلخواه یعنی حاکمیت اراده مردم بر سرنوشت خود برسد دیگر خاورمیانه دور از خاورمیانه غربی و صهیونیستی خواهد بود که در این باره تدبیر و هوشمندی مردم منطقه در جلوگیری از انحراف ها راهگشاست.

مهمانپرست به تلاش صهیونیست ها و آمریکایی ها در ایجاد فتنه ها در منطقه به منظور شکست انقلاب ها اشاره کرد و افزود: آنان در تلاش برای ایجاد فتنه های پنهانی هستند که نمونه بارز آن تلاش برایدرگیری بین ایران و اعراب و یا درگیری بین شیعیان و اهل تسنن است.

وی ادعای دروغین دولت سعودی مبنی بر اتهام به ایران در ترور سفیر این کشور در آمریکا و نیز حمایت مقامات آمریکایی از آل سعود را نمونه ای از این دست فتنه ها دانست و گفت: آنان می خواستند بگویند ایران که نماینده حکومت شیعی است تلاش می کند با عربستان به عنوان نماینده اهل تسنن درگیر شود البته در همان زمان از ایجاد چنین فتنه و دسیسه ای جلوگیری شد زیرا نباید اجازه شکل گیری چنین تصوراتی در منطقه داده شود.

مهمانپرست افزود: در انقلاب مردم یمن نیز مدام تلاش می کردم تا سرمنشاء آن را به ایران در حمایت از حوثی ها مرتبط سازند و با این بهانه تلاش کردند قیام ها در سکوت خبری رسانه ها سرکوب کنند درحالی که اگر قیام مردم یمن به نتیجه کامل برسد بسیار به ضرر رژیم صهیونیستی خواهد بود.

وی طرح اتهامی علیه جزایر سه گانه ایران را نیز در مسیر فتنه گری های صهیونیست ها و غربی ها در تحریک حکام منطقه برشمرد وگفت: همه می دانند که ایرانی بودن این جزایر موضوعی چند هزارساله است بنابراین حکومت هایی که عمرشان به 40 سال نمی رسد نمی توانند چنین ادعایی داشته باشند زیرا جزایر ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک همانند خلیج فارس هویتی مستند و درازمدت دارند و خود حاکمان خلیج فارس نیز می دانند که ادعاهایشان خلاف رویه های حقوقی بین المللی است.

سخنگوی وزارت امورخارجه، دیپلماسی عمومی و نقش رسانه ها را در تنویر افکارعمومی به منظور جلوگیری از افتادن در دام دشمنان را بسیار مؤثر دانست و افزود: باید مراقب بود تا نقشه های شوم دشمنان در منطقه در ایجاد فتنه عملی نشود زیرا اگر چنین شد بیداری اسلامی را تحت تاثیر قرار می دهد.

مهمانپرست در ادامه سخنان خود در جمع دانشجویان دانشکده صدا و سیما افزود: هر تهدید نظامی علیه ایران شروع عملیات بسیار وسیعی خواهد بود که همه منطقه را در بر خواهد گرفت و آغازکنندگان باید خود هزینه های آن را بپردازند.

وی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی در قد و قواره‌ای نیست که بخواهد کاری انجام دهد مگر اینکه اقدام سازمان دهی شده ای به کمک امریکا و متحدانش انجام دهد که آن هم به دلیل اتحاد و همدلی مردم کشورمان و همچنین ترس جوامع غربی از به خطر افتادن امنیت و رفاهشان در صورت وقوع جنگ ممکن نیست.

مهمانپرست افزود: اگر مردم جوامع غربی احساس کنند مسئولانشان اقدام نابخردانه‌ای انجام می دهند که نتیجه‌اش کاهش امنیت و رفاه مردم است حاکمان خود را کنار می زنند، به همین دلیل است که در غرب همه تلاش خود را به کار می برند تا از طریق رسانه ها مردم را با خود همراه کنند.

وی اضافه کرد: آنها مطمئناً‌ نمی توانند با یک ملت مقتدر و مصمم و همدل بجنگند مگر اینکه اختلافات مسلحانه‌ای بین ملت ایجاد کنند که نمونه بارز آن حمله به افغانستان و عراق بود چرا که در افغانستان معارضان با طالبان و در عراق گروه‌های مخالف با رژیم بعث درگیر بودند.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: در این دو کشور غالب عملیات نظامی به شکل هوایی بود چرا که عملیات زمینی تلفات و خسارت‌های بسیار داشت و به همین منظور در افغانستان و عراق معارضان افغانی و عراقی بیشتر تلفات می دادند تا نیروهای امریکایی.

وی افزود: وحدت و انسجام بین مردم و پایبندی به ارزش‌ها و آرمان‌ها و اطاعت محض از مقام معظم رهبری همه خطرها را علیه ملت ایران دفع خواهد کرد.

مهمانپرست در همین زمینه اشاره ای به فتنه 88 کرد و گفت: دشمن تلاش کرد در تظاهرات خیابانی هر طور شده درگیری ایجاد کند تا خروجی آن چند کشته باشد به همین منظور گاهی از نیروهای امنیتی و گاهی تظاهرکننده کشته می گرفت هر چند در نهایت به نتیجه نرسید./پ
2





تاریخ : دوشنبه 91/3/8 | 1:48 عصر | نویسنده : علی | نظرات ()
غزلی نذر مظلومیت نام امام هادی (ع)/
غربت نام تو را اندوه باران گریه کرد

خبرگزاری فارس: کاظم رستمی شاعر جوان و متعهد کشورمان نذرِ مظلومیتِ نامِ امامِ هادی صلواة الله علیه شعری سروده است.

خبرگزاری فارس: غربت نام تو را اندوه باران گریه کرد

 

به گزارش خبرگزاری فارس، کاظم رستمی شاعر جوان و متعهد کشورمان نذرِ مظلومیتِ نامِ امامِ هادی صلواة الله علیه شعری سروده است. این شعر به شرح زیر است:

با سر انگشتم نوشتم آه ...باران گریه کرد

پشت شرمِ شیشه جاری شد خرامان گریه کرد

تیرگی‌ها را که باران از نگاهِ گریه شست

شاعری مهمان دریا شد پریشان گریه کرد

در هجوم کشف‌های ناگهانی گر گرفت

شعله زد چشم غزل چون دید قرآن گریه کرد

تا که پرسیدم چرا نام تو کمتر خوانده‌اند

چشم ماهی‌های دریا در بیابان گریه کرد

آه ای دریای نور ای مهربان ای لطف محض

در جوابم یک حرم، در خاک و ویران گریه کرد

هادی ای مظلوم  گمنامِ تبارِ فاطمه

غربتِ نامِ تو را اندوهِ باران گریه کرد 






تاریخ : دوشنبه 91/3/8 | 1:38 عصر | نویسنده : علی | نظرات ()
روزنامه کره‌ای دانگ آایلبو:
عقب‌نشینی گام به گام آمریکا / احتمال معافیت کره جنوبی از تحریم ایران

خبرگزاری فارس: یک روزنامه کره جنوبی از احتمال معاف شدن این کشور از قانون تحریم نفتی آمریکا علیه ایران در هفته جاری خبر داد اما نوشت تحریم بیمه ای نفت ایران توسط اتحادیه اروپا نیز مانع دیگری در برابر واردات نفت این کشور از ایران است.

خبرگزاری فارس: عقب‌نشینی گام به گام  آمریکا / احتمال معافیت کره جنوبی از تحریم ایران

 

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از روزنامه کره ای دانگ آایلبو، یک منبع آگاه در دولت کره جنوبی با اشاره به خودداری اتحادیه اروپا از ارائه پوشش بیمه ای برای محموله های وارداتی نفت این کشور از ایران گفت سئول با استفاده از منابع داخلی و یا همسایگانش می تواند جایگزینی برای پوشش بیمه ای اروپا بیابد.

وی افزود: «در صورتی که کره با استفاده از ظرفیت داخلی خود، بخشی از پوشش بیمه ای ضروری برای کشتی های حامل نفت را خود تامین کند و یا همانند ژاپن با کشورهای همسایه در این زمینه همکاری کند، روش های جایگزین برای واردات نفت از ایران پس از تحریم بیمه ای اتحادیه اروپا وجود خواهد داشت.

وی در عین حال گفت هر کدام از وزارت خانه های دولتی به صورت مستقل اقداماتی را انجام می دهند و با گفتن اینکه نه این روش به کار می آید و نه آن روش، یکدیگر را سرزنش می کنند.

بر اساس این گزارش احتمال می رود آمریکا، کره جنوبی را در فهرست کشورهای معاف از قانون تحریم ها علیه ایران و از جمله تحریم واردات نفت از ایران قرار دهد . تاکنون 11 کشور از جمله ژاپن و برخی کشورهای اروپایی از این قانون معاف شده اند. این فهرست قرار است این هفته اعلام شود.

ناظران معتقدند، در حالی که کره عمده توجه خود را معطوف تحریم های آمریکا کرده بود، این کشور صدمه زیادی از تحریم بیمه ای اتحادیه اروپا علیه ایران خواهد دید.

کشتی های حمل نفت قادر نیستند بدون برخورداری از  پوشش بیمه ای به نقل و انتقال نفت بپردازند، زیرا ممکن است در صورت وقوع هر گونه حادثه ای، به میزان زیادی متضرر شوند. یک نفتکش بزرگ باید از پوشش بیمه ای به مبلغ یک تریلیون وون (860 میلیون دلار) برخوردار باشد تا بتوانند در مقابل خسارات عمده وارده به بدنه کشتی و همچنین صدمات انسانی و زیست محیطی از پوشش بیمه ای استفاده کنند. به همین دلیل اکثر کشورها از ورود کشتی های فاقد پوشش بیمه ای به بنادر خود جلوگیری می کنند.

مشکل اینجاست که عمده شرکت های ارائه کننده پوشش بیمه ای برای تانکرهای حمل نفت، در کشورهای اروپایی قرار دارند.






تاریخ : دوشنبه 91/3/8 | 1:36 عصر | نویسنده : علی | نظرات ()
<   <<   11   12   13   14   15   >>   >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • ارسلان قاسمی