سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.
 
سان انگلیس: دلایل قطعی از فعالیت القاعده در سوریه داریم

خبرگزاری فارس: پس از آنکه اخبار زیادی از حضور گسترده نیروهای القاعده در سوریه منتشر شد، این بار روزنامه انگلیسی "سان" به تلاش القاعده برای محکم کردن جایگاهش در سوریه اشاره کرد.

خبرگزاری فارس: سان انگلیس: دلایل قطعی از فعالیت القاعده در سوریه داریم

 

به گزارش فارس به نقل از روزنامه "سان" انگلیس در گزارشی عنوان کرده است که به فیلم‌ها و شواهدی دست یافته که بر اساس آن القاعده و گروه‌های تندرو در تلاشند تا با حضور در سوریه و بهره بردن از جنگ داخلی، به جایگاهی در این کشور دست یابند.

در فیلمی که این روزنامه به آن اشاره می‌کند، یکی از اعضای القاعده با پوشاندن صورت خود و در حالی که یک اسلحه سنگین در دست دارد، در برابر دوربین قرار گرفته است. این فرد که به گفته روزنامه سان از سوی شبکه ترور مرتبط با القاعده آموزش دیده، علاوه بر تجهیزات نظامی، به یک کمربند انفجاری نیز مجهز است.

دیگر تصاویری که سان منتشر کرده، گروهی از افراد مسلح را نشان می‌دهد که در مدارس تروری که در سوریه برپا شده، در حال آموزش دیدن هستند.

کمپ آموزشی القاعده در سوریه

این تصاویر ویدئویی از سوی گروهی موسوم به "النصره" و در پایگاه اینترنتی القاعده منتشر شده است.

"کریس دابسون" کارشناس امور ترور روزنامه سان معتقد است که القاعده پس از آنکه در افغانستان و پاکستان جایگاه خود را تثبیت کرده، می‌خواهد به سوریه حرکت کند.

او در این‌باره می‌گوید: شواهد محکمی وجود دارد که نظامیان القاعده در حال فرار از پناهگاه‌های آسیب‌پذیر خود و ایجاد پایگاه در میان شورشیان در سوریه هستند.

دولت سوریه بارها اعلام کرده است که مخالفان مسلح جزو مردم عادی نبوده و گروه‌های تروریستی که به دنبال منافع خود هستند، در پس ناآرامی‌های سوریه قرار دارند.






تاریخ : دوشنبه 91/3/22 | 6:11 عصر | نویسنده : علی | نظرات ()
 
در درس اخلاق آیت‌الله تهرانی مطرح شد
تأثیر نافله در جذب محبت خدا/ شرایط تحصیل «حسن ادب» قلب چیست

خبرگزاری فارس: آیت‌الله مجتبی تهرانی می‌گوید: اولین اثر «نافله» حبّ خداست، زیرا هنگامی که دل تخلیه شد، خدا در دل «تجلّی» می‏کند. داشتن حد تعادل خوف و رجای الهی شرط تحصیل «حسن ادب» قلب است.

خبرگزاری فارس: تأثیر نافله در جذب محبت خدا/ شرایط تحصیل «حسن ادب» قلب چیست

 

به گزارش خبرگزاری فارس، آیت‌الله مجتبی تهرانی از اساتید برجسته اخلاق در جلسه دوازدهم «تربیت و مربیان تربیتی» به بیان نکات نغز و مباحث ناب پرداخته است که مشروح آن در پی می‌آید:

مروری بر مباحث گذشته

بحث ما راجع به تأدیب و تربیت بود، عرض شد اگر شخصی بخواهد دیگری را مؤدّب به آداب الهی کند و روش رفتاری و گفتاری به او بدهد، باید قبل از آن خود را در تمام ابعاد وجودی عقلی، نفسی، جوارحی و.. مؤدّب به آداب الهی کند.

در بحث «تأدیب قلب» گفتیم: انسان باید قلبش را به «ادب الهی»، ادب کند. مراد از «تأدیب قلب» این است که انسان اجازه ندهد «حبّ ماسوی الله» در آن نفوذ کند و اگر چیزی از این محبّت در قلب وجود دارد باید آن را «تخلیه» کند. در جلسات گذشته روایاتی را نیز در این زمینه مطرح کردیم.

تخلیه دل و تجلّی خدا

عرض شد؛ این طور نیست که اگر انسان قلبش را به آداب الهی ادب کند و آن را از «حبّ ماسوی الله» تخلیه کند، از نظر الهی بی اثر باشد. هنگامی که انسان خود را به آداب الهی تربیت می‏کند آثاری بر آن مترتّب می‏شود. اهل معرفت این بحث را در قالبی می‏ریزند و می‏گویند: «تأدیب قلب» و «تخلیه» آن موجب «تجلّی» خداوند در دل خواهد شد.  در واقع اگر دل، از «حبّ ماسوی الله» تخلیه شود و «حبّ به خدا» سراسر آن را فرا بگیرد، محلّ «تجلّی» خدا می‏شود. قلب «بیت الله» است! قلب خانه خدا است! صاحب این خانه هم خدا است؛ اگر کسی «ماسوی الله» را از این خانه خارج کند، صاحب خانه خود وارد آن می‌شود. صاحب خانه که آمد، دل از حالت غصبی بیرون خواهد آمد. این تعبیری که می‌گویند: «خدا تجلّی می‏کند»، به معنای ورود صاحب خانه است.

در گذشته گفتیم که قلب اگر از نظر حالی دارای «خشیت» شود و از نظر افعالی به «نوافل» روی آورد، مورد محبّت خدا قرار می‏گیرد. دلی که از «حبّ ماسوی الله» تخلیه شد و «حبّ به الله» سراسرش را فرا بگیرد دچار «خشیت» خواهد شد. اثر بسیار بارز ایجاد «خشیت» نیز که در روایت به آن اشاره شده این است که مورد محبّت خدا قرار می‌گیرد و هنگامی که خدا او را دوست داشت همه کاره‌اش می‌شود، به گونه‏ای که تمام امورش را خدا انجام می‌دهد.

تأثیر نوافل در جذب حبّ خدا

در روایت معروفی آمده است: «وَ إِنَّهُ لَیتَقَرَّبُ إِلَی بِالنَّافِلَةِ حَتَّى أُحِبَّهُ»، اوّلین اثر «نافله» حبّ خدا است. هنگامی که دل «تخلیه» شد، خدا «تجلّی» می‏کند، هنگامی که خدا به وسیله هم حال و هم افعالِ شخص وارد دل شد، مورد محبّت خدا قرار می‏گیرد و هنگامی که خدا او را دوست داشت، آن‏گاه همه کاره‌اش می‏شود؛ «کُنْتُ سَمْعَهُ الَّذِی یسْمَعُ بِهِ»، دیگر تعبیر  بالاتر از این نمی‌شود؛ گوشی که با او می‌شنود گوش خدا است، «وَ بَصَرَهُ الَّذِی یبْصِرُ بِهِ» چشمی که می‌بیند چشم خدا است، «وَ لِسَانَهُ الَّذِی ینْطِقُ بِهِ وَ یدَهُ الَّتِی یبْطِشُ بِهَا».  کسی که قلبش را به آداب الهی مؤدّب کند، یعنی آن را از «حبّ ماسوی الله» تخلیه نماید، قوا و اعضایش همه الهی می‌شود.

«قلب سلیم» قلبی است که «حبّ دنیا» در آن نفوذ نکرده باشد

همان طور که در جلسه گذشته عرض کردم امام صادق(علیه‏السلام) در ذیل آیه شریفه «‏إِلاَّ مَنْ أَتَى اللَّهَ بِقَلْبٍ سَلیمٍ»  که درباره قیامت است می‏فرماید: مراد از سلامت قلب «هُوَ الْقَلْبُ الَّذِی سَلِمَ مِنْ حُبِّ الدُّنْیا»،  که سلامت قلب بر محور این است که حبّ دنیا در آن «نفوذ» نکرده باشد. به کلماتی که در اینجا استخدام می‏کنم دقّت کنید! نه اینکه حبّ به دنیا وارد نشده باشد، «نفوذ» نکرده باشد. بعضی مواقع بر سر یک دو راهی قرار می‏گیریم که در آن باید بین خدا و غیر خدا یکی را انتخاب کنیم، اگر در اینجا به دنبال غیر خدا یا حبّ دنیا برویم می‏گویند: حبّ به دنیا در قلبش «نفوذ» کرده است، حبّ خدا در قلبش «نفوذ» نکرده، چون اگر «نفوذ» کرده باشد آن را رها می‏کرد.

«حسن ادب» و «سوء ادب» قلب

در اینجا اهل معرفت بحثی دارند که من نمی‏خواهم به طور مفصّل وارد آن شوم، فقط به اندازه‏ای که به بحث ما مربوط می‏شود اشاره می‏کنم. در تعابیر اهل معرفت آمده است: «حسن ادب قلب»، «سوء ادب قلب». من برای اینکه مطلب روشن شود مجبورم مطلبی را که جنبه معرفتی دارد ولی تقریباً همگانی است مطرح کنم.

قلب با دوری از افراط و تفریط به حسن ادب الهی دست پیدا می‏کند

در باب حالات قلب نسبت به همه امور معرفتی سه حالت تصویر می‏کنند: یک؛ «افراط»، دو؛ «تفریط»، سه؛ «تعادل». به عنوان مثال «خوف» و «رجا»، هر دو از حالات معرفتی قلبی محسوب می‏شوند. صفت «خوف» و «رجا» که در مقابل هم قرار می‏گیرند هرکدام، یک حالت افراط، یک حالت تفریط و یک حالت تعادل دارند. حالت «تعادل» خوف و رجا، ترس از جهنّم و عذاب و امید به رحمت الهی است. امّا «خوف» در حالت افراطی باعث ایجاد «یأس از رحمت خدا» می‏شود و «رجا» در حالت افراطی «احساس ایمنی از عذاب الهی» ایجاد می‏کند، تا جایی که در نهایت باعث می‏شود شخص جرأت معصیت کردن پیدا کند.

هم خوف و هم رجا از حالات بسیار خوب است، امّا باید در حالت تعادل باشد. امام صادق(علیه‏السلام) در روایتی فرمود: « قَالَ: کَانَ أَبِی(علیه‏السلام) یقُولُ»، حضرت فرمود که پدر بزرگوارشان یعنی امام باقر فرمودند: « إِنَّهُ لَیسَ مِنْ عَبْدٍ مُؤْمِنٍ إِلَّا وَ فِی قَلْبِهِ نُورَانِ»، هیچ بنده مؤمنی نیست مگر این که در دلش دو نور وجود دارد، «نُورُ خِیفَةٍ وَ نُورُ رَجَاءٍ»، هم نور بیم از عذاب الهی و هم نور امید به رحمت الهی در دل قرار دارد. این‏ها مربوط به حالات دل است. «لَوْ وُزِنَ هَذَا لَمْ یزِدْ عَلَى هَذَا وَ لَوْ وُزِنَ هَذَا لَمْ یزِدْ عَلَى هَذَا»،  اگر قرار باشد آن‏ها را با هم بسنجیم، نه این بر آن فزونی دارد و نه آن بر این؛ یعنی یک حالت تعادل بین آن دو برقرار  است. این‏ها موقعی نور هستند که تعادل‌شان حفظ شود. نه این بر آن بچربد و نه آن بر این. جهت این است که اگر هر کدام، تعادل خود را از دست داده و به سمت افراط یا تفریط بروند اثر بسیار بدی به بار خواهند گذاشت. «افراط در خوف» موجب «یأس از رحمت الهی» و «افراط در رجا» باعث «جرأت بر معصیت» می‏شود. لذا اگر به روایات و آیات مراجعه کنید خواهید دید که هر دو حالت را نکوهش کرده‏اند. در قرآن نسبت به یأس از رحمت خدا نهی شده است: «لا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَةِ اللَّهِ».  در جای دیگر می‏فرماید: «إِنَّهُ لا ییأَسُ مِنْ رَوْحِ اللَّهِ إِلاَّ الْقَوْمُ الْکافِرُونَ»،  یأس از رحمت خدا که نتیجه افراط در خوف می‏باشد، از خصوصیات کافر است. از طرف دیگر راجع به کسانی که نسبت به صفت رجا حالت افراطی پیدا کرده و احساس ایمنی از عذاب الهی دارند می‏فرماید: «أَ فَأَمِنُوا مَکْرَ اللَّهِ فَلا یأْمَنُ مَکْرَ اللَّهِ إِلاَّ الْقَوْمُ الْخاسِرُونَ».  همه این‏ها برای قلب است. ارزش این حالات متعلّق به انسان، بر محور نقش سازندگی آن‏ها است؛ اگر قرار باشد که این‏ها برای انسان نقش تخریبی پیدا کنند مذموم خواهند بود. خوف از عذاب الهی آن‏گاه برای قلب ممدوح است که نقش سازندگی داشته باشد نه تخریبی. انسان هنگامی که مأیوس شد دیگر پا در وادی اطاعت نخواهد گذاشت؛ می‏گوید: آب که از سر گذشت چه یک وجب، چه صد وجب.

اگر امید و رجا هم بخواهد از حدّ اعتدال بگذرد، دیگر مرز سرش نمی‏شود! حلال و حرام نمی‏فهمد! به تعبیر دیگر نقش تخریبی پیدا می‏کند.

«حسن ادب قلب» به معنای حفظ تعادل و دوری از افراط و تفریط است

حسن ادب و سوء ادبی که اهل معرفت در باب قلب نسبت به کسی که می‏خواهد دلش را در وادی حبّ به خدا قرار دهد مطرح می‏کنند، می‌گوید به این معنا است که انسان دل را چنان تربیت کند که نسبت به این حالات مربوط به قلب حالت تعادل حفظ شده و از افراط و تفریط دور بماند. «مَنْ تَأَدَّبَ بِآدَابِ اللَّهِ عَزَّوَجَلَّ أَدَّاهُ إِلَى الْفَلَاحِ الدَّائِم»، حسن ادب و یا ادب الهی نسبت به قلب این است.

ما در باب مسأله قلب و تادیب  آن که راجع به حبّ به خدا بود بحث کردیم و حسن ادب و سوء ادب را در ارتباط با مقامات معنویه مطرح کردیم.






تاریخ : دوشنبه 91/3/22 | 5:4 عصر | نویسنده : علی | نظرات ()
 
وضعیت جسمی نامناسب ملک عبدالله/ آمریکا نگران مرگ سران سعودی

خبرگزاری فارس: نگرانی آمریکا از اوضاع جاری در عربستان به ویژه سلامتی سران خاندان سعودی که به شدت به خطر افتاده، رفت و آمدهای محرمانه مسئولان آمریکایی به عربستان سعودی را به دنبال داشته است.

خبرگزاری فارس: وضعیت جسمی نامناسب ملک عبدالله/ آمریکا نگران مرگ سران سعودی

 

به گزارش فارس به نقل از هفته‌نامه المنار، اینگونه به نظر می‌آید که عرصه داخلی عربستان سعودی آبستن تغییر و تحولات مهم و در عین حال غافلگیر کننده است.

دلیل این ادعا رفت و آمدهای محرمانه و سری مسئولان و مقامات آمریکایی به ریاض و به خصوص سفرهای محرمانه و پایان ناپذیر مسئولان دایره خاورمیانه وزارت خارجه آمریکا و همچنین افسران سازمان اطلاعات و جاسوسی این کشور است.

این دل نگرانی و اضطراب آمریکایی را باید در اوضاع نابسامان جسمانی برخی سران سعودی و تصمیم‌گیرندگان سیاسی این کشور ملاحظه کرد، آن هم در شرایطی که ناآرامی‌ها و نارضایتی‌هایی نیز در میان شهروندان این کشور علیه سیاست‌های اتخاذ شده توسط رژیم به خوبی ملاحظه می‌شود.

خبرهای رسیده توسط منابع آگاه و نزدیک به خاندان حاکم درباره اوضاع جاری در داخل خاندان سلطنتی حاکم بر عربستان سعودی حاکی است که شاهزاده "نایف بن عبد العزیز"، ولی عهد کنونی عربستان سعودی که برای مداوا و درمان برخی ناراحتی‌هایش در خارج کشور بسرمی‌برد، قدرت سخن گفتن و تکلم خود را از دست داده و در وضعیت جسمانی نامناسبی بسرمی‌برد.

این منابع در ادامه می‌افزایند:‌ از سوی دیگر "سعود الفیصل"، وزیر خارجه عربستان سعودی نیز بیماریش تشدید شده و احتمال فلج شدن وی و از کار افتادن قدرت حرکتی بدنش افزایش بسیاری پیدا کرده است.

اما "عبد الله بن عبد العزیز"، پادشاه عربستان نیز به آلزایمر و زوال عقل دچار شده، به گونه‌ای که اصلا نمی‌داند که اطراف او چه می‌گذرد.

این شرایط موجب شد تا واشنگتن به سرعت وارد عمل شود تا پیش از وقوع هر اتفاق اجتناب‌ناپذیری به بررسی اوضاع و شرایط حاکم بر عرصه داخلی عربستان سعودی بپردازد.

بی تردید مهمترین نگرانی کاخ سفید در عربستان سعودی نزاع حاکم بر شاهزادگان سعودی است که سال‌هاست به انتظار نشسته‌اند تا نوبت به زمامداری و حکومت آنها برسد.






تاریخ : یکشنبه 91/3/21 | 6:9 عصر | نویسنده : علی | نظرات ()
به ابتکار وزیر خارجه و سازمان اطلاعات نظامی رژیم‌صهیونیستی
مسلسل‌های «خیریه»! اسرائیل برای برادرکشی در سوریه

خبرگزاری فارس: وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با همکاری دستگاه اطلاعات نظامی این رژیم (امان)، رئیس سابق یگان 8200 «امان» را مامور تشکیل مرکزی خیریه برای کمک به سوری‌ها کرد؛ البته تروریست‌های سوری.

خبرگزاری فارس: مسلسل‌های «خیریه»! اسرائیل برای برادرکشی در سوریه

 

به گزارش فارس، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی و سازمان اطلاعات نظامی این رژیم (امان) با هدف حمایت از تروریست‌های سوریه یک مرکز تاسیس کردند.

به گزارش الحقیقه، این مرکز در سایت خود بدون اینکه اعلام کند چه کسانی حامی‌اش هستند، مدعی شد که با هدف «حمایت از مردم سوریه در انقلاب‌شان علیه بشار اسد» به وجود آمده است.

نام این سازمان «اسرائیل به خاطر سوریه» است که خود را سازمانی غیردولتی و غیرانتفاعی معرفی کرده که قصد کمک به جوامع متضرر از حوادث طبیعی را دارد و در نقاطی فعالیت خواهد کرد که سازمان‌های داخلی مراکز بشردوستانه بین‌المللی رسمی اجازه ورود به آن را ندارند. این یعنی اینکه به شکل محرمانه فعالیت خواهد کرد و فعالیت آن در سوریه غیرقانونی خواهد بود.

الحقیقه به نقل از منابعی محلی در تل‌آویو مطلع شد که این ابتکار، ایده مشترک آویگدور لیبرمن وزیر خارجه اسرائیل و یگان 504 اطلاعات نظامی اسرائیل‌ (امان) است.

منابع مطلع تاکید کردند که کسی که مامور ریاست این سازمان و نظارت بر آن شده، بنحاس بوخرس رئیس اسبق یگان 8200 در سازمان اطلاعات نظامی اسرائیل (امان) است که قبلا مدیر کل وزارت جنگ اسرائیل نیز بوده و اکنون در شرکت بازرگانی و واردات نفت فعال است.

این مرکز در پایگاه اطلاع‌رسانی خود که پنج روز پیش از شهر اسکاتسدیل در ایالت آریزونا کار خود را آغاز کرد و افتتاح شد، اعلام کرد که منطقه کاری‌اش در کشورهایی است که روابط دیپلماتیک با اسرائیل ندارند.

این مرکز در معرفی خود آورده است که این مرکز غیردینی است و اعضای آن از اسرائیلی‌های صهیونیستی است که به گفته آنان فلسطین اشغالی را که وطن خود می‌دانند دوست دارند و به ارزش‌های یهودی و فرهنگ آن اعتقاد دارند.

یک خبرنگار چپ‌گرا در روزنامه هاآرتص در پاسخ به این سوال الحقیقه که ارزیابی شما از این مرکز خیریه که یک ژنرال بازنشسته در سازمان اطلاعات نظامی آن را ریاست می‌کند چیست، به تمسخر گفت: برای سوری‌ها مسلسل‌های یوزی [به صورت خیریه] ارسال می‌کنند تا یکدیگر را بکشند. این بهترین اجرای نظریه مالتوس در مبارزه با افزایش نامنظم جمعیت است. ما اسرائیلی‌ها بهترین کسانی هستیم که این نظریه را اجرایی کرده‌ایم اما برای همسایگانمان.

این خبرنگار اسرائیلی همچنین با تمسخر افزود: اوباشی که جایزه نوبل را می‌دهند، دستاوردهای ما را منکر شده‌اند و نام ما را از لیست بهترین نامزدهای جایزه نوبل اقتصاد انداخته‌اند.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که یک نماینده پارلمان رژیم صهیونیستی نیز روز گذشته اعتراف کرد که پزشکان اسرائیلی به مرز سوریه با ترکیه اعزام شده‌اند و تروریست‌های زخمی شده سوریه را مداوا می‌کنند.






تاریخ : یکشنبه 91/3/21 | 6:8 عصر | نویسنده : علی | نظرات ()

وحشتناکه...........اصلا نیا تو.................-18منفی

کمتراز از 18نفر امروز بازیدکننده داشتم .................بابا یه سری بزن پشیمون شدی ...................برو باز برگرد پشیمون نمی شی






تاریخ : یکشنبه 91/3/21 | 5:23 عصر | نویسنده : علی | نظرات ()
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • ارسلان قاسمی